خبرگزاری کار ایران

در راستای وعده کارفرما اتفاق افتاد؛

بخشی از طلب کارگران معدن البرز شرقی پرداخت شد/ انتظار کارگران برای حفظ خانه‌های سازمانی

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۸۲۸

کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی در روز پنجشنبه (27 خرداد ماه) موفق به دریافت حق عیدی پرداخت نشده خود شدند.

تعدادی از کارگران این واحد معدنی با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حق عیدی‌ای که به آنها پرداخت شده در راستای وعده‌ای بود که هفته گذشته از سوی کارفرما به آنها داده شده بود. 

پیش از این کارگران این واحد معدنی که شمار آنها در حدود 1400 نفر می‌شود در روزهای 23 تا 25 خرداد ماه سال جاری با برپایی تجمعات صنفی خواستار تحقق مطالبات صنفی خود شده بودند.

پرداخت 2 ماه معوقات مزدی و حق عیدی و از سوی دیگر توقف واگذاری مالکیت زمین‌هایی که خانه‌های سازمانی کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی در آن قرار دارد از جمله انگیزه‌های شکل گیری این تجمع سه روزه بود.

منابع خبری بابیان اینکه در حال حاضر این کارگران عیدی خود را دریافت کرده‌اند، گفتند: مطالبات معوقه مربوط به دو ماهه نخست سال جاری این کارگران نیز قرار است به زودی توسط کارفرما پرداخت شود.

برپایه این اطلاعات طبق زمان بندی انجام شده از سوی کارفرما قرار است تا پایان خرداد ماه  یک ماه مزد پرداخت نشده کارگران معدن البرزشرقی پرداخت شود.

تا این لحظه در وضعیت انتقال مالکیت زمین 42 هکتاری که کوی سازمانی کارگران البرز شرقی در قسمتی از آن قرار دارد تغییر ایجاد نشده و کارگران معترض منتظر تحقق وعده پیگیری‌های حقوقی کارفرما برای توقف این مسئله هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز