خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان:

150پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در مدارس کاشان تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۶۲۴

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان از تشکیل 150پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تعطیلات تابستانی دانش آموزان در مدارس و کانونهای دانش آموزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام رضا خرمی مشکانی گفت: فلسفه اوقات فراغت این است که فرد براساس میل و رغبت و بدون اجبار و اشتغال ورزی های  دیگر ساخته به فعالیت های دلخواه خود بپردازد.

به گفته وی، بارورترین و خلاق ترین بخش شخصیت افراد در اوقات غیررسمی و آزاد تکوین می یابد که در اثر آموزش های هدفمند و صحیح، منجر به پرورش تفکر خلاق و اندیشه واگرا در افراد می شود.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان تاکید کرد: اگر در تنظیم اوقات فراغت دانش آموزان به تمایل درونی و انتخاب فعالانه آنها توجه نکنیم تامین اوقات فراغت  محدود به سرگرم شدن آنها شده و ثمره ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: در اندیشه الهی نیز، زندگی افراد به گونه ای ترسیم می شود که سرشار از نشاط، آزادی، آسایش و خلاقیت باشد زیرا این تعالیم ریشه در فطرت داشته و متکی بر حرمت، عزت افراد است.

به گفته وی، برنامه های ستاد اوقات فراغت دانش آموزان در قالب 60 محتوای آموزشهای هنری، مهارتهای حرفه آموزی و ورزش با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و سازمان فنی و حرفه ای کاشان طراحی شده است.

وی گفت: آموزش های هنری شامل سفالگری، بازیگری، نقاشی، خوشنویسی، سفره آرایی، آشپزی، منبت ، معرق، قلم زنی، گلسازی و گلدوزی،قالی بافی و بافتنی دستی و ماشینی می باشد.

به گفته معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان، کلاس های ورزشی شامل فوتسال، والیبال، ژیمناستیک، کاراته، دفاع شخصی، شنا، بسکتبال، هندبال، دو ومیدانی، تنیس، بدمینتون و آموزش های عمومی شامل آموزش شهروندی و مهارتهای زندگی، آموزش خواندن و تفسیر قرآن می باشد.

خرمی گفت: شرکت در فعالیت پایگاه های اوقات فراغت فرصتی است تا دانش آموزان مسیر آینده خود را بر اساس علاقه و توامندی های خود تعیین کرده و با یک حرفه و مهارت آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز