خبرگزاری کار ایران

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی مازندران:

اقتصاد مقاومتی به معنای سخت گذرانی نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۶۱۵

اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت رادر هر جامعه داشته باشیم مهمترین عامل این موفقیت کشاورزی،تولید غذا و امنیت غذایی می باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،  مجید بهادری در اجتماع بزرگ کارشناسان کشاورزی مازندران با عنوان ،رکن اقتصاد مقاوتی  که در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ، اظهار داشت: جهاد کشاورزی در گذشته با عنوان جهادسازندگی به انقلاب خدمت می کرد و امروز نیز در زمینه کشاورزی به جامعه خدمت می کند.
 
وی، افزود: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت  رادر هر جامعه داشته باشیم مهمترین عامل این موفقیت کشاورزی،تولید غذا و امنیت غذایی می باشد.
 
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی مازندران، گفت:امروزه برای حضور در معادلات جهانی لازم و ضروری است که همگام با توسعه در سایر بخش ها،در بخش کشاورزی نیز به جد پیگیر توسعه همه جانبه باشیم.
 
وی تصریح کرد:در برخی مناطق منابع طبیعی مانند آب و هوا و زمین ممکن است تولید را محدود کند اما  مازندران با دارا مواهب الهی و امکانات مناسب و نیروی انسانی نقش مهمی در تولید محصولات زراعی ودامی سرآمد تولید در کشور است.
 
بهادری گفت:با توجه به پتانسیل و ظرفیت استان فضا برای تولید بیشتر وجود دارد که با مدیریت و حرکت جهادی می توانیم به این امر دست یابیم.
 
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای سخت گذرانی نیست بلکه آن است که با این ظرفیت و امکاناتی که در اختیار ماست با روحیه ایثار،تلاش و ایثارگری شرایط را برای تولید بیشتر فراهم کنیم .
 
وی ادامه داد:استان مازندران پایلوت طرح نظام نوین ترویج در کشور شد که این طرح در 10شهرستان با 431 روستا،66کارشناس در 70هزار هکتار اجرا می شود.
 
بهادری ادامه داد :نظام نوین ترویج به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت با تجهیز و ساماندهی مراکز ،پهنه بندی و مدیریت دانش  در زمینه زراعی و دامی برای افزایش تولید کمی و کیفی می باشد.

وی گفت:تفاهم نامه ای نیز با اداره کل امور روستایی مازندران جهت استفاده از جوامع محلی شورا و دهیاری در پیشرفت،هدفمند کردن و نظام مند کردن کشاورزی منعقد کنیم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز