خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی در یونان؛

مستمری‌بگیران و مخالفان افزایش مالیات‌ها دست به تظاهرات زدند

هزاران نفر از مردم آتن در اعتراض به کاهش حقوق مستمری بگیران و افزایش مالیاتها دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این اعتراضات پس از آن آغاز شد که پارلمان این کشور اصلاحات پیشنهادی در زمینه کاهش حقوق مستمری بگیران و افزایش مالیات‌ها را تصویب کرد.

دولت سوسیالیست یونان این اصلاحات را تحت فشار وزرای اقتصادی اتحادیه اروپا و بانک جهانی به منظور دریافت بسته‌های کمکِ مالی و برای دریافت وام از اتحادیه اروپا برای نجات اقتصاد بحران زده خود پذیرفت.

خبرنگار شبکه تلویزیونی یورونیوز که از حامیان سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا در یونان است، به نقل از معترضان که در این تظاهرات حضور داشت گزارش داد که مردم حاضر در اینجا به‌طور خودجوش آمده‌اند و همه آنها از دولت به اصطلاح چپگرا ناراضی هستند. دولتی که حالا به نظر می‌رسد درواقع راستگراست.

یورونیوز در ماه‌های گذشته پس از تصویب این اصلاحات که فشار‌های زیادی را بر دوش مستمری بگیران و اقشار فرودست وارد کرده، سعی کرده دولت سویالیست یونان را مقصر اصلی اقتصاد بحران زده یونان نشان دهد. این در حالی است که پیش از روی کار آمدن دولت چپگرای «الکسیس سیپراس» تدابیر اقتصادی ریاضتی به نحو سختگیرانه‌ای از سوی راست‌گرایان اجرا شد.

اما خواست مردم یونان برای تغییر دولت راستگرا که مورد حمایت اتحادیه اروپا قرار داشت هم اکنون به هجمه‌ اتحادیه اروپا و رسانه‌های وابسته به آن مثل یورونیوز قرار گرفت.

کد خبر : ۳۸۱۵۵۹