خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع صنفی نمایندگان کارگری خوزستان:

کارگران پیمانکاری شهرداری اهواز شاکی هستند/ اعلام رضایت کارفرما دردی دوا نمی‌کند

رئیس مجمع صنفی نمایندگان کارگری استان خوزستان در خصوص بازداشت 22 کارگر خدماتی شهرداری اهواز تاکید دارد که در شرایطی که کارگر را به خاطر اعتراض به طلب مزدی خود بازداشت می‌کنند اعلام رضایت کارفرما دردی از کارگران دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در روز دوشنبه حدود 70 نفر از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهواز در اعتراض به عدم دریافت 4 ماه از دستمزد خود مقابل شهرداری منطقه 4 تجمع کردند که پس از مراجعه ماموران نیروی انتظامی 22 نفر از آنها بازداشت شدند.

در همین خصوص «رضا رهداری زاده» با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان کارفرما و اعضای شورای شهر موظف به نظارت بر عملکرد شرکت‌های پیمانکاری هستند تا چنین اتفاقاتی پیش نیاید، اظهار داشت: کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهواز 4 ماه است که دستمزد دریافت نکرده‌اند و چاره‌ای به جز تجمع برای مطالبات خود نداشتند.

راهداری زاده با اشاره به اینکه شهردار گفته در خصوص از این کارگران اعلام رضایت می‌کند، افزود: اعلام رضایت شهردار برای کارگرانی که خود به خاطر مطالبات مزدی شاکی هستند چندان منطقی به نظر نمی‌رسد و دردی از آنها دوا نمی‌کند.

نماینده مجمع صنفی نمایندگان کارگری در شورای عالی کار؛ کوتاهی ادارات کار در مدیریت اختلافات نصفی را در بازداشت کارگران که تنها مطالبات صنفی دارند موثر دانست و افزود: اداره کار تنها پس از شکایت کارگر وارد اختلافات بین کارگر و کارفرما می‌شود این در شرایطی است که کارگران شهرداری اهواز تنها مطالبات مزدی خود را می‌خواهند و به نفعشان نیست که به برای دریافت چند ماه از مطلبات مزدی خود شکایت کنند.

رهداری زاده یکی دیگر از دلایل اعتراضات کارگری را تحریک کارگران توسط پیمانکاران برای دریافت صورت وضعیت از کارفرما دانست و افزود: در خصوص این پرونده نمی‌توان با قطعیت گفت که پیمانکار قصد تحریک کارگران را داشته است اما به صورت کلی عده‌ای از پیمانکاران قصد دارند با تحریک کارگران و سپر بلا قرار دادن، آنها را به تجمع و تخریب اموال کارفرما ترغیب می‌کنند تا هرچه سریعتر صورت وضعیت خود را دریافت کنند.

کد خبر : ۳۸۱۴۹۶