خبرگزاری کار ایران

از سرگیری تمرینات نظامی کره‌جنوبی برای مقابله با تحرکات پیونگ‌یانگ

کره جنوبی تمرینات نظامی دریایی در سواحل غربی این کشور را برای آماده شدن در مقابل تحریکات احتمالی کره شمالی از سر می گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، به گفته نیروی دریایی کره جنوبی در روز پنجشنبه این کشور در حال آماده شدن برای انجام تمرینات نظامی در سواحل غربی این کشور است تا از این طریق با تهدیدات احتمالی کره شمالی به مقابله بپردازد.

در این بیانیه آمده است:‌"‌ما در وضعیت آمادگی کامل دفاعی قرار گرفته و برای پاسخ فوری به تحریکات احتمالی دشمن در آب های غربی این کشور آماده می شویم."

این تمرینات که در سه روز و از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد با حدود 20 کشتی نظامی انجام خواهد گرفت. هدف از این تمرینات آماده سازی سربازان کره جنوبی برای عبور احتمالی نظامی کره شمالی از مرز های آبی غربی است.

در ماه می، کره شمالی در پی حادثه‌ای که در آن گشت کره شمالی و کشتی‌های ماهیگیری آن با نیروهای این کشور روبرو شدند هشدار داد که به سوی هر کشتی نظامی کره جنوبی که از مرز های آبی این کشور عبور کند آتش خواهد گشود.

نیروی دریایی کره جنوبی تیر‌های هشداری را به سمت کشتی‌های ماهیگیری کره شمالی و قایق‌های گشتی‌های این کشور که از مرز های دریایی در دریای زرد عبور می‌کردند شلیک کرد. بر اساس گفته نظامیان کره جنوبی، کشتی‌های کره شمالی به پس از این شلیک ها به بخش شمالی بازگشتند.

در اوایل این ماه، کره شمالی سئول را به زیر پا گذاشتن مرزهای آبی و هوایی این کشور و انجام ماموریت های شناسایی خارج از مرز های آبی خود متهم کرده است.

کره شمالی تهدید کرده که به مقابله با آن چه او "‌تحریکات نظامی"‌سئول خوانده خواهد پرداخت.

کره شمالی و جنوبی به واسطه اینکه هنوز معاهده صلحی میان این دو کشور پس از جنگ سال‌های 1950-1953 ، به طور رسمی  به امضاء نرسانده‌اند در جنگ با یکدیگر هستند.

کد خبر : ۳۸۱۴۸۰