خبرگزاری کار ایران

اعلام آتش بس ۴۸ ساعته روسیه برای بازگرداندن آرامش در حلب

وزارت دفاع روسیه از بامداد امروز- پنجشنبه - آتش بس دو روزه در شهر حلب سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آوا، تصمیم برای برقراری آتش بس دو روزه از سوی وزارت دفاع روسیه در شهر حلب، به قصد بازگرداندن آرامش" به شهر حلب و مراقبت از جان غیرنظامیان صورت خواهد گرفت.

شبکه اسکای نیوز عربی نوشت که این آتش بس از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شده و آنگونه که وزارت دفاع روسیه می‌گوید، هدف از آن، کاهش سطح خشونت‌های مسلحانه و آرام کردن اوضاع در این شهر شمالی سوریه است که زمانی دومین شهر بزرگ این کشور و پایتخت اقتصادی آن محسوب می‌شد.

اعلام آتش بس و ترک مخاصمه توسط مسکو بعد از هشدار روز گذشته جان کری،‌ وزیر خارجه امریکا انجام شده که روسیه و دولت سوریه را به نقض توافق آتش‌بس میان واشنگتن و مسکو متهم کرد و هشدار داد که صبر آمریکا نیز حدی دارد.

آمریکا و روسیه در دوم ماه سال گذشته میلادی به توافقی دست یافتند که براساس آن در تمامی خاک سوریه انجام حملات علیه گروه‌هایی غیر از آن دسته که سازمان ملل آنها را تروریستی خوانده، متوقف شد، اما به تازگی حملات ارتش روسیه و دولت این کشور به مخالفانی که امریکا آنها را "میانه‌رو" می‌خواند به شدت افزایش یافته است.

در حومه جنوبی شهر حلب از روز سه‌شنبه درگیری‌های شدیدی بین نیروهای دولت سوریه و گروه تروریستی النصره با همپیمانان آن در جریان است که روسیه و دمشق می‌گویند حملات آنها به حلب برای سرکوب این گروه‌هاست.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره آتش بس ۴۸ ساعته حلب، جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می‌شود متهم شده به حملات موشکی و خمپاره‌ای به مناطق مسکونی حلب که در کنترل دولت این کشور است، دست می‌زند.

کد خبر : ۳۸۱۴۶۹