خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان:

۸۵ درصد جمعیت روستایی همدان به شبکه آب‌رسانی متصل است

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۴۳۴

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان به شبکه آبرسانی متصل هستند، گفت: 39 روستا با 4 هزار و سیصدو سی خانوار از طریق تانکر سیار، آبرسانی می‌شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، سیدمصطفی هاشمی امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان اظهار داشت: یک‌هزار و 701 روستا در استان وجود دارد که از این تعداد 775 روستا با 160 هزار مشترک زیر پوشش شرکت آبفار هستند.

وی با بیان اینکه 85 درصد جمعیت روستایی استان به شبکه آبرسانی متصل هستند، افزود: منابع تأمین آب استان از 890 منبع تأمین می‌شود که شامل 400 حلقه چاه عمیق، 320 حلقه چاه دستی، 143 دهنه چشمه و 30 رشته قنات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بیان کرد: روستاهای استان به 1900 کیلومتر خطوط انتقال آب و 4 هزار خطوط توزیع آب مجهز هستند که هزینه نگهداری خطوط انتقال بسیار زیاد است.

وی گفت: تأسیسات آب روستایی استان فرسوده هستند و متأسفانه اعتباری ویژه تعمیر و نگهداری خطوط انتقال آب روستایی اختصاص داده نشده و تنها سال گذشته 6 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 180 مصوبه داشتیم که تخصیص داده نشد.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب روستایی تخصیص یافت، عنوان کرد: 37 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ارزی مصوبه داریم که تاکنون 25 درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است.

وی افزود: شبکه آبرسانی به 233 روستا در استان با 83 میلیارد تومان نیاز به عملیات اجرایی دارد که در این راستا حفر 100 حلقه چاه، تجهیز 140 حلقه چاه، بهسازی 24 حلقه چشمه و قنوات و استقرار 6 ایستگاه پمپاژ نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تصریح کرد: استقرار 58 مجتمع آبرسانی روستایی در استان همدان طراحی شده که این تعداد 443 روستا با 313هزار نفر معادل 46 درصد جمعیت روستایی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این مجتمع‌ها استفاده از ظرفیت‌های موجود آب است، اظهار داشت: 19 مجتمع آبرسانی در روستاهای استان همدان به عنوان مجتمع‌های دارای اولویت شناسایی شده که اجرای آنها به 66 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مشکل تامین آب 230 روستا با 179 هزار نفر معادل 25 درصد از جمعیت روستاها را برطرف می‌کند.

هاشمی بیان کرد: 40 میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز این 19 مجتمع آبرسانی دارای اولویت در سفر ریاست جمهوری به استان مصوبه دریافت کرد که امسال 9 مجتمع آبرسانی با 65 درصد پیشرفت فیزیکی کنونی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: 88 روستا با 112 هزار نفر جمعیت نیازمند سیستم آبرسانی هستند که صندوق توسعه ملی 10 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی تک روستاها اختصاص داده و امسال سیستم آبرسانی 32 روستا افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: تأسیسات فاضلاب 4 روستا واقع در 4 شهرستان استان همدان با 7.5 میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک توسعه اسلامی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به بدهی 6.5 میلیارد تومانی شرکت آبفار استان به شرکت توزیع برق عنوان کرد: 62 روستای استان همدان مستقر در دامنه کوه با 8 هزار خانوار از طریق سیستم سیار، آبرسانی می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: برای تأمین بهداشت آب روستایی 619 دستگاه کلرزن برای گندزدایی داریم و امسال 19 دستگاه الکترولیز نمک در مجتمع‌های آبرسانی نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای شهرستان کبودراهنگ با مشکل بهداشتی آب شرب مواجه هستند، افزود: 13 دستگاه تانکر ویژه آبرسانی به روستاهای داریم که از ایستگاه‌های مجهز به دستگاه‌های کلرزنی آب‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز