خبرگزاری کار ایران

آیت‌‌الله مظاهری:

اختلاس‌های میلیاردی در کشور مغایر راه حضرت علی(ع) است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اختلاس‌های میلیاردی در کشور مغایر مسیر عدالت و توصیه‌های حضرت علی(ع) در باره حفظ بیت‌المال است.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم اصفهان افزود: کسانی که اموال بیت المال را به نفع خود می‌برند، مخالف توصیه‌ها و راه حضرت علی (ع) عمل کرده‌اند. 

وی تصریح کرد: توصیه آن حضرت برای حفظ بیت المال به حدی بود که در نگارش نامه‌ها، حتی میزان خطوط و نوع قلم هم مورد تاکید قرار می‌گرفت اما بعضی مواقع در کشور ما به این توصیه‌ها بی‌توجهی می‌شود. 

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: آنچه از سوی معصومین انجام می‌شود در توان مردم نیست اما نباید بدلیل اینکه در توان ما نیست مغایر توصیه‌های آن‌ها نیز عمل کنیم که این کار‌ها برزخ و آخرت افراد را خراب می‌کند. 

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت ابراز عشق به اهل البیت (ع) تصریح کرد: تنها عشق و محبت زبانی به اهل البیت (ع) موثر نیست بلکه بال دیگر شیعه‌گری عمل به دستورات اسلام و متابعت از توصیه‌های معصومین (ع) است. 

آیت الله مظاهری با بیان اینکه کسی با رفاه در دنیا مخالف نیست، افزود: انسان علاوه براینکه باید برای رفاه دنیای خود بکوشد باید درصدی از این کوشش را هم برای برزخ و آخرتش انجام دهد و توشه‌ای برای خود جمع کند.

کد خبر : ۳۸۱۴۰۹