خبرگزاری کار ایران

دهقان خبر داد:

شمار بیمه‌شدگان فرش دستباف استان آذربایجان‌غربی به ۱۷ هزار نفر رسید

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده حوزه فرش در استان آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، محمد دهقان در جلسه بررسی مسائل بیمه‌ای قالیبافان استان اظهار داشت: براساس قانون، بیمه قالیبافی علاوه بر مجتمع‌ها، شامل کارگاه‌های کوچک نیز می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات بیمه‌ای قالیبافان شهرستان‌های استان تصریح کرد: در این باره با توجه به بروز مشکلات بیمه‌ای در شهرستان‌های مهاباد و تکاب، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز درصدد رفع آنها است.

دهقان با بیان اینکه تا پایان سال 93 شمار بیمه شدگان قالیباف استان 25 هزار و 500 نفر بود بیان کرد: با توجه به تعدیل‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، هم‌اکنون 17 هزار و 500 نفر در سطح استان آذربایجان‌غربی بیمه هستند.

در ادامه رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه در دو ساله اخیر همکاری و تعامل بسیار مناسبی با اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی در زمینه مسائل بیمه ای قالیبافان انجام شده است.

اسد درویشی با اشاره به اینکه هم اکنون 187 کارگاه قالیبافی در استان وجود دارد که در آن بیش از 20 نفر مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: شمار افراد شاغل در کارگاه‌ها هفت تا هشت هزار نفر برآورد شده و علاوه بر آن، برخی نیز به صورت خانگی فعالیت می‌کنند.

در ادامه معاون اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون تعامل و ارتباط بسیار تنگاتنگی میان این اداره کل و سازمان صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف این دو سازمان، ارتقا صنعت و بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای استان به شمار می‌رود، از قالیبافان فعال حمایت می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه سهمیه بیمه‌ای استان آذربایجان‌غربی در بخش قالیبافی 12 هزار و 500 نفر است گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان درصدد افزایش این سهمیه است.

کد خبر : ۳۸۱۳۶۴