خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی استانداری گیلان:

دستگاه‌های اجرایی ساماندهی حاشیه‌نشینی را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۳۱۰

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به آسیب های ناشی از حاشیه نشینی در جامعه از دستگاه های اجرایی استان خواست تا ساماندهی این مناطق را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا از رشت ، امروز یونس رنجکش در جلسه کارگروه ارتقاء وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات درحال رشد در جامعه بویژه در شهرهای بزرگ استان حاشیه‌نشینی است که ضمن ایجاد چهره‌ای نامناسب در شهر ها چالش ها و مشکلات اجتماعی بسیاری را رقم زده است که باید به آن توجه جدی شود.

رنجکش تصریح کرد:موضوع حاشیه‌نشینی و اثرات منفی این پدیده در جامعه به حدی است که مسئولان ارشد کشور و نظام نسبت به آن واکنش نشان داده و در دستور کار جدی دولت برای ساماندهی این مناطق و وضعیت ساکنان آن قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای سند برنامه‌ای بالا دستی یادآور شد: متناسب با شرایط منطقه‌ای نیز مسئولان استان باید راهکارهای مناسب را در این زمینه تهیه و اجرایی کنند.

دبیر کارگروه ارتقاء وضعیت امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت با اشاره به اینکه افراد ساکن در مناطق حاشیه ای شهرها هموطنان ما هستند که به هر طریق با مشکلاتی روبرو هستند که نباید نسبت به سرنوشت زندگی آنان بی تفاوت بود.

وی ادامه داد: بی‌تفاوتی نسبت به ارائه خدمات و پیگیری مشکلات آنان می‌تواند موجب گسترش مشکلات در سایر نقاط جامعه نیز باشد.

وی آموزش‌های مهارتی در این مناطق، تامین امنیت عمومی آنان و حفظ سلامت ساکنان و محیط زیست را نمونه هایی از اولویت هایی خواند که باید با برنامه ریزی های اصولی در کوتاه و بلند مدت در این مناطق اجرایی شود.

وی بیان داشت: بسیاری از ساکنان این مناطق در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند که با حداقل خدمات مناسب می توان آنان را به شرایط بهتر ارتقاء داد.

رنجکش اضافه کرد: دولت تدبیر و امید رویکردی جدی نسبت به ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی در کشور دارد و وزارت کشور و استانداری ها نیز در این زمینه به شدت پیگیر هستند.

در این جلسه ضمن ارائه پیشنهادات مختلف در خصوص اجرایی شدن برنامه های ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی در شهرهای گیلان مقرر گردید با تشکیل کارگروهی متشکل از برخی از دستگاه‌های اجرایی استان آخرین وضعیت این مناطق ظرف یک ماه آینده بررسی و راهکارهای مناسب جهت اجرایی شدن برنامه ها در کوتاه مدت و بلند مدت ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز