خبرگزاری کار ایران

شهردار کاشان خبرداد:

دعوت اعضای لیگ شهرهای تاریخی جهان برای بازدید از کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۳۰۱

شهردار کاشان در اجلاس دوسالانه لیگ شهرهای تاریخی جهان در اتریش از دعوت اعضای این اتحادیه برای سفر به کاشان و بازدید از زیبایی‌های ممتاز شهر نخستین‌ها خبرداد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، سید محمد ناظم رضوی، در خصوص دستاورد و گزارش شرکت وی در پانزدهمین اجلاس دو سالانه لیگ شهرهای تاریخی جهان در شهر بادایشل اتریش با تاکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری شهر کاشان گفت: کاشان با این ظرفیت و ویژگی های ممتاز مکانی مناسب برای سرمایه گذاری است.

وی، کاشان را یکی از شهرهایی که در زمینه حفظ و مرمت بناهای تاریخی خود به ویژه خانه‌های تاریخی اقدامات خوب و مثمر ثمری انجام داده است دانست و گفت: کاشان یکی شهرهای تاریخی و کهن جهان با تمدن هفت هزار ساله سیلک است که بر این اساس از یکسال پیش درخواست خود را به همراه مستندات تاریخی و فرهنگی کاشان جهت عضویت به دبیرخانه این مجمع ارسال کرد.

به‌ گفته‌ وی، پس از پیگیری های مستمر، با توجه به قدمت تاریخی کاشان در نهایت این شهر در لیگ شهرهای تاریخی جهان پذیرش و موفق به دریافت گواهی رسمی عضویت این لیگ شد.

عضو لیگ شهرهای تاریخ جهان، عضویت شهرهای اصفهان، شیراز و یزد را در این لیگ خاطرنشان‌کرد و گفت: عضویت شهر تاریخی کاشان در این اتحادیه سرآغازی برای معرفی آن به عنوان یک شهر تاریخی جهانی است که اثرات آن در مباحث گردشگری، توریستی و دیپلماسی شهری در آینده بیش از پیش مشخص خواهد شد.

ناظم‌رضوی، حضور شهردار شیراز را در پانزدهمین اجلاس دوسالانه لیگ شهرهای تاریخی جهان در شهر بادایشل اتریش یادآورشد و گفت: برگزاری نشست‌ها، گفتگوهای دوجانبه با برخی شهرها در حاشیه این اجلاس با توجه به مناسبات و اجرای برنامه‌های مشترک و رایزنی‌هایی برای مباحث خواهرخواندگی از دیگر برنامه‌های حضور وی در اجلاس بود.

وی،در ادامه با اشاره به 106 عضو لیگ شهرهای تاریخی با 15 سال سابقه به‌عنوان یکی از مهمترین لیگ شهرهای جهان گفت:شهر های آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی، مکزیکوسیتی، قونیه و استانبول اعضایاین لیگ هستند.

به‌ گفته‌ وی، 26 شهر از آسیا، 2 شهر از آفریقا، 48 شهر از اروپا، 20 شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، 3 شهر از آمریکای شمالی و 3 شهر از شهرهای اقیانوس آرام عضو این لیگ هستند.

 

شهردار کاشان در پایان با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس دوسالانه لیگ شهرهای تاریخی جهان با حضور شهرداران و اعضای انجمن های شهر، مقامات یونسکو و مسئولان فرهنگی و تاریخی از سراسر جهان در شهر بادایشل اتریش از ششم تا 10 ژوئن(17 تا 21 خرداد) گفت: در این اجلاس آخرین دستاوردها و برنامه‌های اعضا در حوزه شهرهای تاریخی هوشمند و پویا بحث و تبادل نظر شد که شهردار کیوتو و دبیر اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در آیین افتتاحیه این اجلاس ضمن خوش آمد گویی به اعضا بر افزایش پتانسیل دیپلماسی شهری و همکاری‌های شهری تاکید کرد و وجه مشترک تمام شهرهای عضو را اصالت و قدمت آنها دانست.

شایان ذکر است :سید محمد ناظم رضوی،شهردار کاشان، حسین حیدریان، رییس شورای اسلامی شهر کاشان، علیرضاپورعسگری، عضوشورای اسلامی شهر کاشان و عباس زراعت،رئیس دانشگاه کاشان، شهردار برای شرکت در پانزدهمین اجلاس دوسالانه لیگ شهرهای تاریخی جهان در شهر بادایشل اتریش همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز