خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان:

در دولت گذشته دروغ‌گویی نهادینه شده بود

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان گفت: در دولت گذشته دروغ‌گویی نهادینه شده بود به طوری‌که هاله نور را در اطراف خود می‌دیدند ولی اختلاس‌های چند میلیاردی را مشاهده نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، محمد اصلانی روز چهارشنبه در نشست  شورای اداری شهرستان بروجرد به مناسبت 24 خرداد سالروز تشکیل دولت تدبیر و امید که با حضور مسئولان شهرستان بروجرد در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد،افزود: بخش زیادی از سرمایه‌های ملی کشور در دولت قبل از بین رفت در حالی‌که استفاده بهینه از این سرمایه‌ها چرخ اقتصادی کشور را متحول می‌کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه فضای نامناسبی در دولت قبل بر کشور حاکم بود و از دین و مقدسات سوءاستفاده سیاسی می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت قبل آمارها و شاخص‌ها را برای عوام فریبی تغییر می‌داد، افزود: دولت قبل با 720 میلیارد دلار درآمد نفتی می‌توانست حجم زیادی از طرح‌های عمرانی را در کشور به نتیجه برساند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان اظهار کرد: دولت قبل در بعد خارجی هر روز با ایجاد بهانه‌ای جدید زمینه تحقق اهداف دشمن و وضع تحریم‌های جدید از سوی سازمان ملل را فراهم می‌کرد.

وی با بیان اینکه اسراییل از بی‌تدبیری و خام اندیشی دولت قبل بیشترین سود را برد، افزود: دولت قبل اقدامات سازمان ملل را کاغذ پاره تلقی می‌کرد در حالی‌که اثرات آنها تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران بود.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید مدیریت کشور را با تورم بالای 45 درصد و نرخ رشد اقتصادی منفی تحویل گرفت لذا نباید انتظار داشت همه مشکلات یک شبه برطرف شوند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و پنج به علاوه یک گفت: دولت تدبیر و امید رفع مشکلات ایجاد شده در دولت قبل را با دیپلماسی قوی در صحنه بین المللی آغاز کرد که نتیجه آن برداشته شدن تحریم‌ها یکی پس از دیگری است.

طرح‌های بزرگ زیرساختی در لرستان در حال اجراست

 وی افزود: ملت ایران پس از پایان عمر دولت قبل دیگر توان پذیرش دروغ و عوام فریبی را نداشتند لذا در 24 خردادماه 1392 دکتر روحانی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کردند.

اصلانی با بیان اینکه امروز نرخ تورم به کمتر از 15 درصد و نرخ رشد اقتصادی از منفی به مثبت رسیده است، گفت: طرح‌های بزرگ زیرساختی در لرستان در حال اجراست که اثرات آن به زودی در توسعه اقتصادی استان دیده می‌شود.

وی افزود: آزاد راه اراک - بروجرد - خرم آباد، راه آهن و مجتمع کشت و صنعت از طرح‌های بزرگ استان لرستان به برکت دولت تدبیر و امید در حال اجرا هستند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان افزود: عبور هزار کیلومتر خطوط لوله نفتی از استان لرستان هیچ نفعی برای این استان ندارد لذا استاندار لرستان به صورت جدی پیگیر احداث پالایشگاه و استفاده از این خطوط نفتی برای توسعه استان است.

وی با بیان اینکه مخالفان دولت در حال تخریب تلاش‌ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید هستند، گفت: باید خدمات دولت به بهترین نحو ممکن به مردم اطلاع رسانی شوند.

وی افزود: عبور محور ترانزیتی بازرگان به بندر امام از لرستان و افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد در هفته به 31 پرواز از اقدامات دولت تدبیر و امید در استان لرستان هستند.

اصلانی گفت: مردم با رای به دولت تدبیر و امید رای به اعتدال داده‌اند و مدیران و مسئولانی که در راس ادارات قرار می‌گیرند، باید توانمند، قوی و حامی دولت تدبیر و امید باشند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به انتخاب این استان به عنوان الگوی اقتصادی مقاومتی در کشور اظهار کرد: اختیارات قانونی خوبی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به استان لرستان داده شده و این استان اکنون در کانون توجه مسئولان نظام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه 114 خانه بهداشت در سطح روستاها به همت قرارگاه خاتم در لرستان احداث می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات بهداشتی درمانی روستاها با احداث این خانه‌های بهداشت برطرف می‌شوند.

اصلانی به بازسازی راه آهن دورود به سمت خوزستان اشاره کرد و گفت: 2 هزار میلیارد ریال برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در بازسازی خطوط ریلی استان هزینه شده است.

وی افزود: افراد زیادی همچون خاوری در دولت قبل سرمایه‌های ملی ایران را به یغما بردند ولی دولت تدبیر و امید با شفاف سازی راه دزدی، اختلاس و خیانت را گرفته است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان پس از شنیدن مشکلات بروجرد توسط مسئولان این شهرستان اظهار کرد: پارسال قرار بود بیمارستان آیت الله بروجردی تکمیل شود ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات این کار به تعویق افتاده است.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی شهرداری بروجرد و پرداخت نشدن حقوق کارکنان این نهاد گفت: شهرداری بروجرد هزار و 700 نیرو دارد در حالیکه خرم آباد به عنوان مرکز استان، هزار و 200 نیرو دارد.

وی افزود: مشکل مازاد نیروی انسانی شهرداری بروجرد میراث شهرداران قبل است ولی باید برای آن چاره اندیشی شود. 

اصلانی گفت: 250 هکتار از زمین‌های بروجرد به عنوان باغ و 230 هکتار به عنوان بافت تاریخی ثبت شده است لذا شهرداری این شهر امکان اجرای هیچ طرحی در راستای ایجاد درآمد پایدار در این اراضی را ندارد.

وی در پاسخ به کمبود اعتبارات ادارات آموزش و پرورش بروجرد و اشترینان افزود: اگر مدیران این ادارات اعتقاد دارند توزیع ناعادلانه‌ای در تخصیص اعتبارات صورت گرفته با در دست داشتن آمار و شاخص‌ها این موضوع را به استانداری اعلام کنند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی آتش سوزی در مراتع لرستان را زیانبار خواند و اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از آتش سوزی‌های رخ داده در استان لرستان عمدی بوده‌اند. 

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان افزود: یک چرخ بال برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان مستقر شده است.

وی از تمام دستگاه‌ها و ادارات دولتی خواست هنگام وقوع آتش‌سوزی در مراتع از خودروها و امکانات خود برای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

کد خبر : ۳۸۱۲۴۹