خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت خبر داد:

راه اندازی ستاد آسیب‌های اجتماعی در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۲۰۱

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، گفت: خوشبختانه ستاد آسیب‌های اجتماعی در این معاونت شکل گرفته و محورها و اولویت بندی ها نیز مشخص شده است.

 به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی در شانزدهمین نشست ستاد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به وجود 75 درصدی عوامل مرتبط با سلامت در خارج از نظام سلامت، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سایر دستگاه های دولتی در جهت تامین منافع سلامت مردم تاکید کرد.

وی گفت: یکی از محورهای معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت است که تعداد آن در کشور حدود 620 سازمان است و برخی از آنها دارای 170 شعبه در تمامی استانهای کشور هستند که فعالیت گسترده ای را در سطح کشور انجام می دهند.

ایازی یکی دیگر از محورهای مهم معاونت اجتماعی وزارت بهداشت را خیرین و خیریه های سلامت دانست و گفت: تقویت زیرساخت های حوزه سلامت تنها از راه مشارکت مردمی امکان پذیر است بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و علیرغم وجود مجمع خیرین سلامت، دانشگاه ها نیز در این حوزه فعال شده اند. خیرین در سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده اند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد آسیب های اجتماعی در این معاونت شکل گرفته  و محورها و اولویت بندی ها نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بنا داریم تمام اقدامات این معاونت را در بستر فن آوری اطلاعات انجام دهیم، افزود: اولین اقدام ما در این حوزه، راه اندازی سامانه یاس 190 به آدرس YAS190.IR به منظور کمک خیرین به مراکز بهداشتی و درمانی بود و در ادامه قصد داریم تا اقدامات و امور سازمان های مردم نهاد را نیز در بستر  فن آوری اطلاعات انجام دهیم و در مولفه های اجتماعی اثر گذار بر حوزه سلامت نیز چنین سازوکاری را با کمک معاونت بهداشت دنبال خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه گفت: برنامه ریزی ها برای طراحی پویش گسترش استفاده از شیرمادر به مناسبت 10 مرداد، روز جهانی شیرمادر انجام و وظایف سایر دستگاه ها نیز به طور دقیق مشخص شده است.

گفتنی است در پایان این نشست، مدیران کل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت معرفی شدند و احکام خود را دریافت کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز