خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران البرز شرقی برای تحقق وعده‌های کارفرما

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۱۴۴

به دنبال خاتمه اعتراض کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی این کارگران از روز گذشته تاکنون منتظر تحقق خواسته‌های صنفی خود هستند.

تعدادی از کارگران این واحد معدنی با اعلام این خبر به ایلنا یادآور شدند: به دنبال وعده‌ای که روز گذشته از سوی مدیریت معدن البرز شرقی در خصوص پرداخت معوقات مزدی آنها و نیز توقف مسئله واگذاری مالکیت زمین‌های کوی خانه‌های سازمانی این واحد معدنی داده شد، آنها به فعالیت جاری و معمولی خود مشغولند.

پیش از این کارگران معدن البرز شرقی در اعتراض به آنچه که دو ماه مزد و حق عیدی و پاداش پرداخت نشده و واگذاری مالکیت زمین‌ کوی خانه‌های سازمانی آنها به شهرداری شاهرود نامیده شده بود؛ برای مدت سه روز تجمعات صنفی اعتراضی برپا کرده بودند. 

به گفته آنها روز گذشته (سومین روز اعتراض) مدیریت جدید معدن از پشت تلفن و در حالی که صدای او از طریق آیفن به گوش معترضان می‌رسیده گفته است که تا پایان ماه جاری بخشی از مطالبات معوقه را پرداخت خواهد کرد و از سوی دیگر از طریق حقوقی - قضایی نسبت به لغو واگذاری انجام شده اقدام خواهد کرد.

کوی سازمانی کارگران معدن البرز شرقی در زمینی به وسعت 42 هکتار قرار دارد و از قرار معلوم در زمان مدیرتی قبلی این واحد معدنی مالکیت این زمین‌ها به شهرداری شاهرود واگذار شده است.

کارگران این واحد معدنی می‌گویند با وجود آنکه از مجموع 1400 کارگر شاغل این واحد معدنی تنها حدود 80 نفر در این کوی ساکن هستند اما به دلیل آنکه تمامی مراکز خدماتی - بهداشتی- فروشهگاهی و آموزشگاهی نزدیک به محل کار و سکونت آنها در این منطقه قرار دارد به نوعی این زمین‌ها بر زندگی آنها تاثیری حیاتی دارد و به همین دلیل تجمعات اعتراضی سه روز گذشته شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز