خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

کند شدن بررسی تخلفات تامین اجتماعی با محکومیت‌های اخیر کارگران جور نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۱۲۱

یک فعال صنفی کارگران فلز کار و مکانیک می‌گوید دولت و به ویژه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید از ابزارهایی که در اختیار دارند برای سرعت بخشیدن به روند رسیدگی قضایی به پرونده تخلفات تامین اجتماعی استفاده کنند.

«مازیار گیلانی نژاد» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: با توجه به ابعاد و گسترده جامعه 40 میلیون نفری بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، این پرونده تخلفات مالی و اداری مدیران پیشین این سازمان یک پرونده ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: از آنجا که طبق قانون دستگاه قضایی در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی می‌تواند به صورت ویژه‌تر عمل کند، گفت: با گذشت نزدیک به چهار سال از انتشار گزارش مربوط به تخلفات این سازمان هنوز شاهد کند بودن آهنگ رسیدگی به این پرونده هستیم.

وی افزود: ممکن است توجیه منطقی برای کند بودن روند رسیدگی وجود داشته باشد اما حساسیت جامعه کارگری نسبت به این مسئله می‌طلبد تا هرچه سریعتر تکلیف قضایی پرونده این تخلف روشن شود.

این فعال کارگری گفت: به همین دلیل این پرسش متوجه دولت و به ویژه مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد که چرا از امکانات احتمالی و در دسترس خود برای تسریع این روند استفاده کرده‌اند؟

گیلانی‌نژاد افزود: به عنوان مثال با توجه به اینکه وزارت دادگستری در ساختار اداری کشور رابط و هماهنگ کننده، میان دولت و قوه قضاییه محسوب می‌شود، این پرسش ایجاد می‌شود که دولت و به ویژه مسئولان وزارت کار تا چه اندازه از این ابزار برای سرعت بخشیدن به بررسی پرونده تخلفات تامین اجتماعی استفاده کرده‌اند. 

وی افزود: درست است که اجرای عدالت به عنوان والاترین خواسته اجتماعی هرگز نباید فدای سایر مسائل بشود اما واقعیت این است که جامعه کارگری در حالی شاهد کند شدن آهنگ رسیدگی به تخلفات مدیران پیشین سازمان تامین اجتماعی است که در روزهای اخیر با شنیدن خبر محکومیت هم صنفان خود در معدن طلای آق دره و چادرملو شوکه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز