خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی:

مواد مخدر، مادر جرایم در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۰۸۷

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در گرگان با تاکید بر دو مولفه بسیار مهم در زندگی انسان گفت: امنیت برای جامعه مانند سلامتی برای فرد است و در سایه این دو نعمت بزرگ است که انسان رشد و ترقی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس،‌سردار "اسکندر مومنی" امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان گلستان، امنیت را یک محصول و فرآیند اجتماعی دانست و گفت: امنیت، حاصل مشارکت، هماهنگی و همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس به تنهایی قادر به تولید امنیت نیست، گفت: تولید امنیت یک فرآورده اجتماعی است و هر یک از سازمان‌ها و نهادها در تولید آن وظیفه‌ای بر عهده دارند که بایستی سهم خود در این راستا به خوبی ایفاء کنند.

امنیت یک محصول مشترک

سردار مومنی با بیان اینکه فقط در سایه همکاری ، هم‌افزایی و همدلی است که می‌توان امنیت مطلوب را در جامعه حفظ کرد، افزود: نگاه پلیس به امنیت، نگاه مردم محور است و مردم مهمترین نقش را در تولید این امر دارند؛ امنیت یک مقوله عمومی است و در سایه آن پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف معنا پیدا می‌کند.

وی سلامت و امنیت را دو مولفه بسیار مهم در زندگی انسان برشمرد و گفت: امنیت برای جامعه مانند سلامتی برای فرد است و در سایه این دو نعمت بزرگ است که انسان رشد و ترقی خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود به مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: اولویت نخست پلیس در سال جدید بحث مبارزه با قاچاق کالا است؛ سالانه حدود 20 میلیارد دلار درآمد از طریق قاچاق کالا حاصل می‌شود که قطعاً ضربه بزرگی بر اقتصاد و اشتغال کشور وارد می‌کند.

توجه ویژه به سرقت های خشن و به عنف

وی موضوع مقابله با سرقت و کاهش سرقت را از دیگر اولویت‌های پلیس در سال جاری برشمرد و بیان داشت: کاهش سرقت به خصوص جرایم و سرقت‌های خشن و به عنف بایستی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گیرد.

سردار مومنی امنیت اجتماعی و اخلاقی و مقابله با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر را از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جدید دانست و تاکید کرد: مواد مخدر، مادر جرایم در جامعه است و نظرسنجی‌های عمومی از مردم سراسر کشور نشان می‌دهد حداقل در طول 10 سال گذشته، مبارزه با این معضل از اولویت و انتظارات آنان از پلیس بوده است.

وی به عملکرد و تلاش‌های خستگی ناپذیر پلیس در بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در این بخش، متاسفانه در حوزه پیشگیری اقدامات قابل توجهی صورت نگرفت که تحقق این امر همکاری و تلاش‌ سازمان‌های متولی را می‌طلبد و پیشگیری از اعتیاد باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

تصادفات باید به حداقل برسد

جانشین فرماندهی انتظامی کشور در ادامه کاهش تصادفات و جان باختگان ناشی از تصادف رانندگی را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس عنوان کرد و گفت: همه ما بایستی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تصادفات باید به حداقل ممکن برسد، تلاش کنیم.

سردار مومنی توجه به آموزش کارکنان درون سازمان را اولویت آخر پلیس برشمرد و تاکید کرد: رمز آموزش، تکرار و تکرار است و بایستی با استمرار آموزش‌ها و تقویت قرارگاه جهادی آموزش نسبت به افزایش توان بهره‌وری پلیس، دانش کارکنان و در نهایت بهره وری سازمان بیش از پیش تلاش کنیم.

گلستان استانی امن برای گردشگران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی، استان گلستان را از استان‌های امن و معبر و مقصد گردشگران دانست و بیان داشت: با وجود اقوام و قومیت‌ها و مذاهب مختلف در این استان شاهد برقراری امنیت مطلوب در سطح استان هستیم.

سردار مومنی در ادامه اظهار داشت: مرزهای استان گلستان از مرزهای امن کشور است و قطعا این امنیت و آرامش استان جز در سایه تدبیر فرمانده و مسئولان انتظامی، همکاری و هم افزایی اعضای شورای تامین و همه سازمان ها و نهادها به خصوص مردم شریف استان امکان پذیر نخواهد بود.

در پایان این مراسم از زحمات سردار "سیدمحمود میرفیضی"‌ فرمانده سابق انتظامی استان تقدیر و سرهنگ "علی اکبر جاویدان" به سمت فرمانده انتظامی گلستان منصوب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز