خبرگزاری کار ایران

درخواست کتابفروشان و ناشر-کتابفروشان تهران برای پیگیری مشکلات بیمه‌ای

جمعی از کتابفروشان و ناشر-کتابفروشان تهران با تنظیم نامه‌ای مشکلات خود در حوزه سازمان تامین اجتماعی را با ریاست اتحادیه در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کتابفروشان و ناشر-کتابفروشان تهران با تنظیم نامه‌ای از محمود آموزگار (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران) درخواست کرده‌اند مسائل و مشکلاتی که در حوزه بیمه و سازمان تامین اجتماعی با آن مواجه هستند را پیگیری کند.

در متن این نامه که به امضای جمع کثیری از ناشران و کتابفروشان تهران رسیده، آمده است:

ریاست محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

جناب آقای محمود آموزگار

با سلام و تقدیم احترام، به استحضار می‌رساند اخیرا مأموران بازرسی سازمان تأمین اجتماعی در مراجعه به دفاتر ناشران و کتابفروشان با تمسک به بهانه‌هایی و با استناد به بخشنامه‌های داخلی و محرمانه جدید سازمان که صرفا خودشان از آن اطلاع دارند و ظاهرا هیأت مدیره و نیز کمیسیون بیمه و تأمین اجتماعی اتحادیه از آن اطلاعی ندارد، اقدام به حذف معافیت‌ها و بخشودگی‌های بیمه‌ای (مانند 20 درصد بخشودگی سهم کارفرما) کرده یا کارکنان دفاتر نشر را از حقوق قانونی خود که برخورداری از بیمه تأمین اجتماعی است؛ محروم می‌کنند. بهانه‌هایی مانند: داشتن انبار یا موجودی کتب ناشر در محل دفتر نشر، یا عدم حضور کارکنانی که ضرورت شغلی آنها فعالیت در خارج محل دفتر نشر را ایجاب می‌کند مانند: ویزیتورها، ناظران چاپ، تحصیلداران و کارپردازان و... به هنگام مراجعه بازرس سازمان.

علیهذا خواهشمند است ریاست محترم اتحادیه و اعضای محترم کمیسیون تأمین اجتماعی نسبت به رویه جدید حاصله اعتراض خود را به مقامات مربوطه اعلام و اقدامات شایسته و بایسته را در حفظ حقوق این صنف زحمتکش از خدمتگزاران اصلی فرهگ این مرز و بوم هستند مبذول فرمایند.

با تشکر

جمع کثیری از ناشران و کتابفروشان تهران

21

 

22

 

سال گذشته نیز کتابفروشان و ناشر-کتابفروشان تهرانی در نامه‌ای مشابه درخواست پیگیری مشکلات مرتبط با بیمه و سازمان تامین اجتماعی برای آن دسته از ناشر-کتابفروشان که آدرس محل دفتر نشر و کتابفروشی آن‌ها یکی است را داشته‌اند.

گفت‌وگوی مشروح خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با محمود آموزگار (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان) درباره مسائل  مرتبط با سازمان تامین اجتماعی که برای این صنف مشکلاتی را به وجود آورده به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر : ۳۸۰۷۰۳