خبرگزاری کار ایران

اسکندری خبر داد:

عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن آذربایجان‌غربی آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن آذربایجان‌غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، جعفرصادق اسکندری با اشاره به مهمترین عملکرد اردیبهشت ماه و اقدامات محوری استان در بخش کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این‌باره استخراج مواد معدنی از معادن و تولید محصولات‌صنعتی در واحدها و صنف تولیدی انجام و اطلاعات محصولات منتخب شامل مواد معدنی، محصولات صنعتی و یا کالاهای مهم جمع‌آوری شد.

اسکندری با بیان مهمترین مصوبات و اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان گفت: در این زمینه استفاده از قانون رفع موانع تولید به منظور حداکثر بهره‌برداری و بهره‌مندی از معافیت گمرکی برای ورود ماشین‌آلات واحدهای تولیدی حتی زیر پوشش سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها صورت گرفت.

اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان‌غربی فرهنگ‌سازی می‌شود

به گفته وی، ارتقاء بهره‌وری، توسعه‌صادرات غیرنفتی، ارتقاء توان تولید ملی، توسعه عدالت‌اجتماعی، برقراری انضباط‌ مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و مردمی کردن آن از برنامه‌های محوری اقتصاد مقاومتی در استان است.

اسکندری افزود: از سوی دیگر در اردیبهشت امسال، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی بررسی و بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنعتی نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، بازدید از تعداد 16 واحد تولیدی راکد، نیمه‌فعال، و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور اجرای طرح پایش و شناسایی و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال نیز انجام شد.

اساسی‌ترین محور بخش معدن استان، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد بخش معدن این سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، وجود معادن و منابع طبیعی است بنابراین یکی از اساسی‌ترین محورها در بخش معدن، سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید است که از ضرورت‌های افزایش تولید ملی نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: بنابراین در شرایط اقتصادی حاضر و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین فرصت‌های مورد توجه، برنامه‌ریزی در بخش معدن و ظرفیت‌های بالقوه در داخل استان است.

اسکندری اظهار داشت: بنابراین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور و با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نسبت به پیگیری اجرای پروژه‌های زیرساخت معادن در معادن بزرگ و مناطق معدنی اقدام کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در این ارتباط، پروژه‌های ایجاد راه‌های ارتباطی شامل احداث راه دسترسی به معادن تکاب، پیرانشهر و مهاباد در سال‌های گذشته انجام شد.

عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن آذربایجان غربی آغاز شد

وی افزود: از سوی دیگر عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن منطقه ایواوغلی– سیه‌باز خوی به طول 23 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد و 122 میلیون و 30 هزار و 761 ریال آغاز شد.

اسکندری میزان ذخیره قطعی گواهینامه کشف صادره استان را رقم دو هزار و 428 عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن، مساحت محدوده‌های گواهینامه‌های کشف صادره نیز 5.65 کیلومتر مربع بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در اردیبهشت امسال، 201 فقره پروانه کسب توسط اتحادیه‌های مرکز استان و 510 فقره نیز توسط شهرستان‌ها صادر شد.

به گفته وی، در بخش اداره بازرگانی خارجی نیز 293 فقره ثبت سفارش شده و علاوه بر آن 18 فقره کارت بازرگانی، 55 پیله‌وری و 305 کارت مرزنشینی صادر شد.

انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف در استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهم اقدامات حوزه فرش در اردیبهشت سال 95 تصریح کرد: در این زمینه مراحل راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف استان در حال پیگیری است.

وی به بیان اقدامات بخش نظارت و بازرسی سازمان پرداخت و گفت: در این ارتباط 16 هزار و 965 بازرسی انجام و 705 تخلف با دو میلیارد ریال کشف شد.

اسکندری تعداد بازرسی صورت گرفته از واحد آرد و نان را 4 هزار و 583 مورد عنوان کرد و افزود: در این‌باره نیز 207 پرونده تشکیل و 232 تخلف به ارزش 206 میلیون ریال کشف شد.

کد خبر : ۳۸۰۵۴۹