خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش‌وپرورش خوزستان خبر داد:

راه‌یابی ۴۰ اثر از فرهنگیان خوزستان به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان از راه‌یابی ۴۰ اثر برتر به مرحله کشوری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، «حرج چلداوی»، با اشاره به استقبال معلمان از جشنواره تولید محتوای الکترونیکی و ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه گفت: برای داوری این آثار، ۴۱  منطقه آموزشی استان به چهار قطب تقسیم  شد و داوران هر قطب پس از بررسی آثار، آنها را به دبیرخانه استانی ارسال کردند که در نهایت، ۴۰ اثر برگزیده در استان به مرحله کشوری راه یافتند که آموزش‌وپرورش استان منتظر اعلام نتیجه آثار برتر کشوری بعد از ماه رمضان است.

چلداوی با بیان اینکه اعضای هر کمیته داوری در دو مرحله قطبی متشکل از چهار  نفر با تخصص روانشناسی تربیتی، برنامه‌ریزی درسی، گرافیک و کامپیوتر بودند، در مورد شرایط و معیارهای انتخاب آثار گفت: آثار تولیدی باید محصول فعالیت خلاقانه فردی و یا گروهی دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و مدرسان دانشگاه فرهنگیان و متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی باشد. در جهت پیاده‌سازی اهداف رفتاری بیان شده در برنامه درسی و  قابل‌اجرا دریکی از سیستم‌های عامل ویندوز یا اندروید باشد. همچنین، امتیاز اثر تولیدی قبلاً به هیچ ارگان دولتی و یا خصوصی واگذار نشده باشد.

وی استفاده از مواد و رسانه‌های آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در غنی‌سازی محتوای کتب درسی و آسان‌سازی فرآیند یاددهی - یادگیری را مهم دانست و توضیح داد: رویکرد یادگیری الکترونیک با استفاده از توانایی‌ها و امکانات متفاوت موجود در فنّاوری کامپیوتر و موبایل‌های هوشمند که باعث ایجاد عناصر جدید آموزشی شده، فرآیند فراگیری را جذاب‌تر کرده است. علاوه بر جذابیت این رویکرد با داشتن ویژگی‌هایی چون ارتباط متقابل با فراگیران، ایجاد بازخوردهای سریع و ارتباطات صمیمی با سایر فراگیران و مربیان الکترونیکی توجه نظام‌های آموزشی را به خود جلب کرده است. جشنواره تولید محتوای الکترونیکی در راستای این هدف برای هفتمین سال پیایی در مرحله قطبی، استانی و کشوری  برگزار می‌شود.

معاون پژوهش ، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را تولید مواد و رسانه‌های یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده از آن‌ها در فرآیند تدریس برشمرد و افزود: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های فرهنگیان در تولید مواد و رسانه‌های الکترونیکی یادگیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فعال معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد و منابع متنوع یادگیری، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره محتوای الکترونیک است.

کد خبر : ۳۸۰۵۰۴