خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری زابل:

متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی تسهیلات می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۴۴۸

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری زابل گفت: کسانی که متقاضی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند با دریافت مجوز می‌توانند از تسهیلات 30 تا 100 میلیون تومانی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری میراث فرهنگی، رضا کیخواه آریا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان برای سال آینده قطب گردشگری کشور انتخاب شده است که برای رسیدن به اهداف آن زیرساخت هایی در حال احداث است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری زابل با بیان اینکه در حال حاضر دو هتل در شهرستان زابل فعال است، افزود: به منظور ایجاد زیرساخت ها باید اقامتگاه‌های بوم‌گردی احداث شود که این مسئله نیازمند مشارکت فعال مردم است.

وی با اشاره به اینکه، اقامتگاه‌های بوم گردی با قابلیت جاذبه گردشگری تمامی ساختمان و تجهیزات آن به صورت سنتی است، گفت: این اقامتگاه‌ها در هر روستا با ارایه خدماتی از قبیل غذاهای سنتی و صنایع دستی و ایجاد موزه های محلی با انواع ادوت بومی ایجاد می شود.

کیخواه تصریح کرد: کسانی که متقاضی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی هستند با دریافت مجوز می‌توانند از تسهیلات 30 تا 100 میلیون تومانی استفاده کنند.

وی با اشاره به تسطیح راه‌های رسیدن به بناهای تاریخی گفت: با ادارات مختلف تفاهم های لازم ایجاد شده و در خصوص مسائل فرهنگی و ایجاد برخوردهای مناسب از سوی مردم با گردشگران تفاهمات لازم با اداره ارشاد انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان زابل افزود: برای دستیابی به اهداف مشارکت مردم ضروری است که در این راستا، برای تمامی دهیاران سیستان کارگاه توجیهی و آموزشی با اولویت میراث فرهنگی برگزار شد که در آینده کارگاه‌های بیشتر با اولویت‌های گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز