خبرگزاری کار ایران

دادستان در جمع سردبیران نشریات خوی اعلام کرد:

وقوع دو قتل در سال 95 در شهرستان خوی

دادستان شهرستان خوی در نشستی با سردبیران و مدیران مسئول نشریات این شهرستان گفت: امسال دو تا قتل در خوی اتفاق افتاده که مربوط به روستاهای سیه باز و بدل آباد خوی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خوی، حجت الاسلام اسماعیل علیزاده در نشستی که امروز صبح با مدیران مسئول و سردبیران نشریات خوی در محل دفتر دادستانی خوی انجام گرفت، با تبریک حلول ماه رمضان افزود: دادستانی به عنوان حافظ حقوق بیت المال در تمامی حوزه‌های مربوطه که در قانون آمده مصرانه پیگیر امور بوده و با خاطیان برخورد قانونی کرده است. بطوری که در حوزه جهادکشاورزی در سال 95، 51فقره در امور آب پرونده تشکیل شده که 39 فقره آن به صدور حکم قطعی منجر شده است.

دادستان شهرستان خوی تصریح کرد: در 5سال اخیر، از سال 90تا94، 320فقره پرونده محکومیت قطعی کیفری درحوزه آبخیزداری صدور و اجرایی شده است. 7فقره به دلیل کشت نهال غیرقانونی دستور قلع و قمع صادرشده، و برای  64 فقره تغییر کاربری به مساحت تقریبی 78هکتار تشکیل پرونده شده و برخورد شده است.

علیزاده ادامه داد: درحوزه راه و شهرسازی خوی، 14 مورد آزادسازی حریم روستاها به طول 2کیلومتر در چند روستا، توقف عملیات ساخت در روستای سعلکده و چاوشقلی، تخریب دیوار در فیرورق یک مورد، تخریب دیوار در روستای پیرموسی، تخریب ساخت ساز غیرمجاز در قطور سه مورد، توقف عملیات در سعیدآباد 2مورد، آزادسازی حریم 4کیلومتر در چندروستا، تخریب دیوار در قطور سه مورد،تخریب محور زمین به مساحت 5000 مترمربع و بریدن درختان در روستای آغچه قشلاق، برچیدن 55اصله درخت در روستای قیله لیق و... بوده است.

وی به گلایه‌های مردم از شهرداری اشاره کردوگفت: مردم به دادستانی مراجعه کرده و از سدمعبرها و آزار و اذیت مغازه داران ومردم و عدم اقدام خوب شهرداری در این خصوص به ما شکایت می‌کنند. هرچند این عزیزان اقداماتی انجام می‌دهند، اما قابل قبول نیست. توصیه می‌کنم شهرداری محترم به ساماندهی فوری دست فروشان اقدام کنند.

دادستان شهرستان خوی به وجود 6 شعبه ویژه رسیدگی به برخی جرایم اشاره کرده و اظهار کرد: 6 شعبه ویژه در دادسرای خوی جهت رسیدگی به امور عمومی و مراجعات و شکایات مردمی که بیشترین مسایل مبتلابه را دارا هستند، اختصاص داده‌ایم. برای میراث فرهنگی، بهداشت و درمان، امورآب، اراضی ملی، استاندارد و جرایم سایبری شعبه ویژه اختصاص یافته است.

علیزاده کاهش جرایم خشن و قتل‌ها را در شهرستان خوی در چندسال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: در سه سال گذشته جرایم خشن خیلی زیاد مورد مهار قرار گرفته است و با برخی از کارهای بازدارندگی و دیگر مسایل، جرایم خشن در خوی کنترل شده است.

این مسئول ادامه داد: امسال دو تا قتل در خوی اتفاق افتاده که مربوط به روستاهای سیه باز و بدل آباد خوی هستند. پرونده آنها تشکیل شده و در مرحله رسیدگی قرار دارند.

کد خبر : ۳۸۰۳۵۱