خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی نرم افزار جامع هدایت تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۳۱۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تهیه نرم افزار جامع هدایت تحصیلی با همکاری مرکزفناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش خبرداد و گفت: هماهنگی و تدابیر لازم برای انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 96-95 صورت پذیرفته است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کفاش اظهار کرد: پس از تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی جلسات متعدد از ستاد تا صف به منظور هماهنگی های اجرایی و تمهید مقدمات با مشارکت فعال این معاونت و معاونت‌های ذی ربط از جمله معاونت آموزش متوسطه برگزار شده است و مدیران دو بخش با حضور مستمر در جمع مدیران، مشاوران و کارشناسان مشاوره متوسطه استان ها، نواحی و منطقه حضور یافته اند و به تبیین اجرائیات موضوع پرداخته اند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از جمله اقدامات اساسی دیگر این معاونت تدوین مدل هدایت تحصیلی با دخالت دادن تمامی دروس برای تمامی رشته ها و زمینه های تحصیلی و همچنین اختصاص ضریب خاص به هر یک از دروس با ارتباط عمودی و افقی آن ها برای ورود به رشته ها و زمینه های شغلی – تحصیلی است.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت با ارتباط تنگاتنگ مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، نرم افزار جامع هدایت تحصیلی را تدوین و با تلاش شبانه روزی همکاران آن مرکز زمینه برای اجرای هدایت تحصیلی در سامانه پرونده الکترونیکی مشاوره فراهم شد که این مهم ضمن تسهیل در هدایت تحصیلی نقش چشمگیری در هدایت متوازن و علمی با توجه به دسترسی به همه اطلاعات دانش آموزان در حوزه رغبت، استعداد، عملکرد تحصیلی، امکانات منطقه و نیاز جامعه بصورت کشوری،‌ استانی، منطقه ای و مدرسه ای دارد.

 کفاش افزود: در سطح مدرسه نیز ضمن توجیه همه عوامل (مدیر، ‌معلم،‌ مشاوره، معاونین و کارکنان) دوره‌های آموزشی تبیینی برای والدین و دانش آموزان با ایجاد تفکری متفاوت (یعنی مد نظر قرار دادن استعدادهای متفاوت به جای تاکید صرف بر هوش و نمرات درسی) در انتخاب رشته تحصیلی برگزار شده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مشاوران با روشی تبیینی و اقناعی نسبت به هدایت دانش آموزان اهتمام ورزند و ایمان دارم که مشاوران در این امر توانا و مثل همیشه آگاهانه و صبورانه عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز