خبرگزاری کار ایران

:

آیت الله یثربی با تواضع مردم را شیفته خودکرده بود

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری گفت: آیت الله یثربی با لبخند، گذشت و تواضع مردم را شیفته خود کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری شب گذشته در دهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی امام جمعه فقید کاشان افزود: حضور در جبهه‌های جنگ، پیگیری مشکلات شهرستان کاشان، استان اصفهان، حضور در سنگرهای سازندگی، خدمت به مردم، رفع  مشکلات نیازمندان و کمک در تهیه جهیزیه از مهم‌ترین  خدمات حضرت آیت الله سید مهدی یثربی است.

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه به دلیل مقاومت در مقابل ستمگران حاکم بر دل‌ها شد افزود: عواملی که سبب شد در یک جامعه دینی، مذهبی و بلاد اسلامی مانند ایران مبارزه با روحانیت شکل بگیرد مخالفت‌ها و مبارزه با روحانیت شیعه بود.

ناطق نوری، ایستادگی مرحوم مدرس در مقابل قلدری رضاشاه را موجب دوام حکومتی دینی شیعه عنوان کرد و یادآور شد : امام خمینی از مرحوم مدرس به دلیل اینکه یک روحانی، عالم دینی و بی‌اعتنای به دنیا  و شجاع بود و در مقابل  قلدران زمان  می‌ایستاد به عنوان الگو در دوران مبارزات خود قرار داد.

وی با بیان اینکه روحانیت همیشه در طول تاریخ در دفاع از مردم بی‌دفاع  و اسلام  در مقابل زورگویان ایستاده است افزود: وقتی که مردم می‌دیدند روحانیت در دفاع از حقوق آنها در مقابل زورگویان می‌ایستند به آنها اعتماد کردند و در قلبشان نفوذ پیدا کردند.

وی عالمان دینی را وارثان پیامبر اکرم و ائمه اطهار دانست و گفت: حضرت محمد (ص) توانست در دورترین و عقب افتاده‌ترین  جامعه مبعوث شود و بر دل‌ها حاکم شود.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، رمز موفقیت حضرت محمد را اخلاق و خوشرویی  و برخورد خوب با مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه پیامبر پهلوان‌ترین  انسان بود با غلبه بر هوای نفس و به عنوان یک طبیب سیار توانست  بر دل‌ها حاکم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  با بیان اینکه  امام خمینی با غلبه بر دل‌ها توانست رژیم طاغوت را سرنگون کند اظهار کرد: دلیل اینکه  طی ده سال رهبری امام خمینی علی‌رغم اینکه کشور 8 سال با جنگ روبرو بود و شهدای و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کرد حتی یک نفر از وی گله نکرد به خاطر این بود که بر دل‌ها حاکم شده بود.

ناطق نوری همچنین به نفوذ مقام  معظم رهبری در دل‌ها بعد از رحلت امام  اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه بعد از گذشت 27 سال  از رهبری  حضرت آیت الله خامنه‌ای مردم به وی عشق می‌ورزند به خاطراین است که با مردم بوده و به مردم عشق می‌ورزد.

وی  به حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌های جنگ به  منظور رهبری جنگ‌های نامنظم اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری درطول شب با دیدار از خانواده شهدا یک و یا دو ساعت  فرزندان شهید را بغل می‌کند و می‌بوسد.

وی،  به حضور پرشور جمعیت در مراسم ارتحال آیت الله سید مهدی یثربی بعد از گذشت ده سال از ارتحال وی را تعجب برانگیز و رمز موفقیت وی در نفوذ دلهای مردم  دانست و یاد آورشد :قطعا دلیل اینکه  به خاطر ازدحام جمعیت  نمی‌توانستم  داخل مسجد حبیب بن موسی محل مراسم آیت الله یثربی شوم  به خاطر پیوندی است که این عالم ربانی  با مردم این منطقه داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تواضع،  با مردم بودن، خوش خلق بودن، فخر نفروختن و بر دل‌ها حاکم بودن را رمز موفقیت آیت الله سید مهدی یثربی دانست و تصریح کرد : شخصا شاهد بودم علی‌رغم جریان‌های فکری راست، چپ وتندروی که درکاشان بود و گاهی توهین‌هایی  به وی می‌شد با خلق خوب، تبسم و تواضع و گفتن جانم جانم مخالفینش را تحویل می‌گرفت.

وی با بیان اینکه آیت الله سید مهدی یثربی خودش را وقف مردم کرده بود گفت: گذشت ، تواضع  و اخلاق  نیکو، پیش قدم در کار خیر  و با مردم بودن  باعث شده تا با گذشت ده سال از ارتحال  وی مردم با چنین عظمتی در مراسم  شرکت کنند.

حجت الاسلام ناطق نوری افزود: یثربی مصداق کسی که ایمان به خدا و عمل صالح داشت و باعث شد تا خدا وی را در دل‌های مردم  قرار دهد بود.

کد خبر : ۳۸۰۲۷۱