خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد:

مازندران از صنعت و گردشگری مغفول مانده است/ وجود نابسامانی در نرخ برنج

asdasd
کد خبر : ۳۷۹۰۶۵

نماینده ولی فقیه درمازندران ، گفت: مازندران به صرف اینکه از قطب کشاورزی برخوردار است از در زمینه صنعت و گردشگری مغفول مانده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛ آیت الله نورالله طبرسی در جلسه شورای اداری میاندرود که در بیت ایشان برگزار شد  ضمن تبریک فرار رسیدن حلول ماه مبارک رمضان ، ماه ضیافت خدا ،  اظهار داشت: فضیلت های ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است .
وی افزود: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن در آن  و ویژگی های منحصری که دارد در میان  ماه های سال قمری برترین است که وجود شب های قدر در این ماه از جمله فضیلت های آن محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه مباحث مطرح شده از سوی فرماندار شهرستان میاندرود، گفت: این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برخوردار است و با توجه به اینکه مدت زیادی از تاسیس فرمانداری در این شهرستان نمی گذرد اما با تعامل و همکاری بین مردم و مسئولان اقدامات خوبی در این شهرستان انجام گرفته است.
آیت الله طبرسی بیان کرد: جاری شدن سیل در این منطقه و همچنین خطرات ناشی از جاده از جمله دغدغه هایی بود که این شهرستان با آن مواجه بود  که در حال حاضر با همت مسئولان و مرتفع شدن این مشکل از دغدغه های موجود کاسته شد.
وی با اعلام اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی در سطح کشور مطرح است ،  و اساس زندگی بر این امر در استان استوار است ،افزود: مازندران به صرف اینکه از قطب کشاورزی برخوردار است از در زمینه صنعت و گردشگری مغفول مانده است.
آیت الله طبرسی ، افزود: در بسیاری از کشورها در راستای اقتصاد مقاومتی نخست واحدهای کوچک خودشان را فعال می کنند اما در استان این موارد کم است هر چند تعداد اندکی در شهرستان میاندرود وجود دارد اما این میزان کافی نیست.
وی با بیان اینکه واحدهای کوچک صنعتی در کنار کشاورزی می تواند در توسعه اقتصادی استان اثر گذار باشد، گفت: می طلبد تا در این زمینه امکانات لازم فراهم و بستر برای فعال کردن صنایع کوچک و صنایع تبدیلی فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز نگرانی از اینکه هنوز نتوانسیم یک نرخ مناسب برای محصول برنج مازندران که با رنج بسیار کشاورزان تولید می شود بدست آوریم ، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد این است که جهاد کشاورزی به عنوان متولی صنعت کشاورزی در استان تعیین کننده  قیمت برنج نیست و این امر به بازرگانی محول شده است این در حالی است که جهاد کشاورزی خوب می داند که تولید برنج با مرارت و سختی است.
آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور می بایست ملی و مردمی شود و دولت فقط بر آن نظارت کند، افزود: از وقتی که اقتصاد ما وابسته به نفت شد ، اقتصاد دچار خسارت شد.
وی افزود: برای اینکه اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق کنیم بایستی از شعار پرهیز کرده و به سمت اقدام و عمل حرکت کنیم.
آیت الله طبرسی ، بیکاری و عدم اشتغال را یکی از دغدغه های جدی استان دانست و گفت: راه اندازی صنایع کوچک و صنایع وابسته به کشاورزی می تواند بخشی از مشکلات اشتغال را مرتفع کند.
وی به تهدیدات فرهنگی به عنوان یکی دیگر از تهدید ها اشاره کرد و افزود: فرهنگ و هویت  ما در اثر انفجار اطلاعات و ابزارهای ارتباطی آسیب پذیرتر می شوند.
نماینده ولی فقیه در مازندران ، ادامه داد: لازم است  تا جوانان را به سمت مساجد هدایت کرد  هر چند جوانان ما  خودشان به سمت مساجد گرایش دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز