خبرگزاری کار ایران

اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خوی و مهاباد تدوین شد

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: اردیبهشت امسال اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خوی و مهاباد تدوین و احصاء شد.

به گزارش ایلنا، سیفعلی ضربی با اشاره به عملکرد اردیبهشت امسال این اداره در بخش سرمایه‌گذاری اظهار داشت: به منظور سند توسعه شهرستان ها، اردیبهشت امسال اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های خوی و مهاباد تهیه، تدوین و احصاء شد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن پیگیری، مکاتبه و ارسال خلاصه طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری به منظور جذب سرمایه‌گذار از نهادها وارگان‌های ذیربط در این بازه زمانی نیز صورت گرفت.

ضربی از تهیه طرح‌های اولویت‌دار به دو زبان انگلیسی و فارسی خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور طرح در کمیته‌های سرمایه‌گذاری خارجی وزارت متبوع و کمیته پیگیری امور همکاری‌ها سرمایه‌گذاری  با ترکیه انجام شد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اردیبهشت امسال فرایندهای سرمایه‌گذاری حوزه صنعت،معدن و تجارت به ستاد جذب  و حمایت از سرمایه‌گذاری به منظور چاپ در کتابچه راهنمای سرمایه‌گذاری صورت پذیرفت.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات حوزه برنامه ریزی گفت: در این زمینه برنامه توسعه صنعتی، معدنی و تجاری و سرمایه‌گذاری برای شهرستان‌های مهاباد و خوی تدوین شد.

وی اظهار داشت: امسال بررسی وضعیت موجود، تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید، تدوین چشم‌انداز، تدوین راهبردهای توسعه و برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

ضربی گفت:در سال 95 تهیه چارچوب برنامه ششم توسعه در زیربخش‌های صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی و نیز بررسی ساختار تدوین برنامه ششم توسعه استان و الزامات آن و علاوه بر آن تدوین چارچوب اولیه متناسب با برنامه ششم کشوری پیش‌بینی شد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اردیبهشت امسال پیش نویس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان نیز تهیه و پیش بینی شد.

کد خبر : ۳۷۸۹۰۸