خبرگزاری کار ایران

صف طولانی مدعیان؛

بازماندگان مجلس دهم در راهروهای صداوسیما

کمتر کسی است که نداند بسیاری از اصولگرایان شناخته شده، از حدادعادل گرفته تا قالیباف و زاکانی، قبای خود را برای ریاست صداوسیما می‌دوزند چرا که خودرا برای نشستن روی صندلی سرافراز شایسته می‌دیدند و رسانه‌های وابسته به این جریان هم این مسئله را مطرح می‌کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حکایت تندروهای بازمانده از مجلس نهم، اگرچه در راهروها و صندلی‌های سبز پارلمان تمام شد، اما زمزمه‌های حضورشان در نهادهای مختلف شنیده می‌شود؛ در این میان البته تکلیف حمید رسایی از دیگران روشن تر است. او که زمانی مسئولیت ارشاد قم را برعهده داشت، حالا پس از دوران نمایندگی خیار پرورش می‌دهد، کدو و گوجه هم کاشته است و مردم را به پرورش کدو و خیار و گوجه تشویق می‌کند.

نمایندگان سابق و معاونت پارلمانی!

هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده سابق مردم شهرستان سراوان می‌گوید: برای معاونت پارلمانی وزرات جهاد کشاورزی به من قول مساعد داده شده که امیدوارم بتوانم در این راه موفق باشم و به مردم خدمت کنم. اگر این ادعا صحت داشته باشد باید همین روزها منتظر وداع آقایی از وزارت جهاد کشاورزی باشیم که روز گذشته نیز درگیری‌اش با یوسفیان ملا در مجلس حاشیه‌ساز شد.

نعمت منوچهری، نماینده اورامانات هم گفته است به‌ عنوان مشاور وزیر بهداشت درمان در امور بیمه منصوب شده است.

به سوی سیما یا در کار فرش و تلویزیون !

یکی از نمایندگان در پاسخ به این سوال که بعد از دوران نمایندگی چه می‌کنید گفته بود در کار فرش و تلویزیون خواهم بود! روی فرش می‌شینم و تلویزیون نگاه می‌کنم. اما این شوخی را خیلی‌ها جدی گرفتتند. به خصوص اینکه پایان مجلس همزمان شد با تغییر مدیر رسانه ملی.

عملکرد سرافراز در صداوسیما آنقدر ضعیف بود که صدای موافق و مخالف بلند شده بود. نه ابتکار تازه‌ای در سریال‌ها بود و نه عدالتی در بخش‌های خبری. نمونه مشهورش همان شبی بود که اجازه ندادند تصاویر حضور ظریف در برنامه نود نمایش داده شود و گفتند این نمایش تبلیغ سیاسی برای اصلاح‌طلبان در انتخابات است و همان شب حداد عادل به خندوانه آمد و منتقدان خود را حرام‌لقمه خطاب کرد! با این وجود خود اصولگرایان هم به این نتیجه رسیدند که دلیل صداوسیما برای عدم پخش مصاحبه ظریف باور کردنی نیست و این نمایش نتیجه‌ای جز تحقیر حدادعادل نداشت و مردم تهران را از رای دادن به لیست حدادیان منع کرد.

بزرگترین شکست تاریخ انقلاب برای اصولگرایان در زمانی رخ داد که صداوسیما بیشتر از هر زمانی تبدیل به بلندگوی تبلیغاتی اصولگرایان شده بود و این نمایش‌های تبلیغی تا جایی پیش رفت که یکی از شبکه‌های استانی در روز تبلیغات می‌نوشته به نامزدهای آزادیخواه رای بدهید و نام نامزد اصولگرایان هم آزادیخواه بود.

همین عملکرد ضعیف باعث شد کسی از رفتن سرافراز ناراحت و متعجب نشود و حتی رسانه مکتوب وابسته به صداوسیما همان فردای انتصاب شروع به تعریف و تمجید از مدیر جدید کرد. مدیری که تخصص فنی او به گرایش سیاسی‌اش سایه افکنده است.

مهندس «علی‌عسگری» که سابقه حضور در فروشگاه رفاه را دارد. این سابقه یادآور زمانی است که پورمحمدی از مدیریت شبکه سه عزل شده بود در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید زبان به انتقاد گشود و از فردی انتقاد کرد که سابقه مدیریتی در حراست فروشگاه رفاه شهر ری را داشته است.

یکی به میخ یکی به نعل!

به این زودی نمی‌توان به عملکرد علی‌عسگری نمره داد. چه‌بسا تا روزهای آخر مدیریت کوتاه سرافراز نیز شبکه‌های سیما بیشتر زمان خود را به برنامه‌هایی اختصاص داده بودند که میراث ضرغامی بود. اما تغییر در بخش‌های خبری از همان شب‌های اول اتفاق می‌افتد. پس عجیب نبود که اصولگرایان از حضور سیدحسن خمینی در صدا و سیما آشفته شوند و عملکرد مدیر جدید را زیر سوال ببرند.

در مقابل اما در همان ایام وحید یامین‌پور نیز به صداوسیما بازگشته بود. یامین پور روزگاری داعیه نامزدی انتخابات از قم را داشت، شاید مانع حضور لاریجانی شود اما در روزگاری که اصولگرایان دوباره با لاریجانی همراه شده‌اند و او را بر صدر مجلس نشانده‌اند، حضور یامین‌پور در صداوسیما پیام‌ جالبی به همراه خواهد داشت.

با این حال مشهور ترین چهره‌هایی که به تلویزیون آمده‌اند را می‌توان در میان نمایندگان سابق مجلس جست و جو کرد. مهمترین آنها بیژن نوباوه است که قرار است مجری یکی از برنامه‌های جذاب و پر بیننده شبکه افق شود.

صف طولانی اصولگرایان

کمتر کسی است که نداند بسیاری از اصولگرایان شناخته شده، از حدادعادل گرفته تا قالیباف و زاکانی، قبای خود را برای ریاست صداوسیما می‌دوزند چرا که خودرا برای نشستن روی صندلی سرافراز شایسته می‌دیدند و رسانه‌های وابسته به این جریان هم این مسئله را مطرح می‌کردند.

در سطح بعدی هم بذرپاش و فاطمه رهبر و جمعی دیگر هستند که امیدی به ریاست صداوسیما ندارند اما شنیده شده به دنبال آن هستند که یکی از معاونت‌های اصلی صدا و سیما را بگیرند.

بعید است رییس جدید برنامه‌ای برای عزل مهرداد بذرپاش که در ٢٠ اردیبهشت سال جاری در حکمی از سوی «محمد سرافراز» به دبیری قرارگاه تخصصی ماهواره منصوب شد و پیش از این نیز به عنوان عضو شورای راهبردی شبکه سه نیز فعالیت داشت، داشته باشد. این قرارگاه با هدف بررسی نقش ماهواره‌ها و چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن، تشکیل شده است و بعید نیست ممنوعیت تبلیغ فیلم‌های سینما در ماهواره نتیجه تصمیم‌های او باشد اما هنوز برای گل شدن بذرهای بذرپاش زود است و در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

هرچند گفته شد فاطمه آلیا گزینه معاونت صداوسیما نیست، اما بعید نیست باز هم مسئولیتی در رسانه ملی پیدا کند.

صفار هرندی هم که بعد از عزل از وزارت ارشاد احمدی‌نژاد، بیشتر وقت خود را به عنوان کارشناس و سخنران در صداوسیما می‌گذراند، یکی دیگر از نیروهای سیاسی شناخته شده‌ای است که بعید نیست به عنوان مدیر یکی از بخش‌های این سازمان معرفی شود.

گزارش: میثم سعادت

کد خبر : ۳۷۸۸۷۹