خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه کربلای مازندران :

جهاد اقتصادی و علمی زیر بنایی ترین جهاد فرهنگی محسوب می شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۸۵۵

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: از سال 94 تاکنون بیش از 40 هزار نفر به اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی جنوب ، شمال غرب و غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سردار محمد حسین بابایی در همایش تجلیل از خادمین راهیان نور مازندران که در سالن الغدیر سپاه مازندران  که با محوریت شهیدان کابلی و بلباسی برگزار شد، ضمن یاد و خاطره  شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ،اظهار داشت: شهیدان با گذارندان واحد درسی بالاترین نمره خدمت رسانی را اخذ کردند.

وی افزود: راهیان نور یکی از هدایایی خداوندی است که با هدایت و راهنمایی های شهدا شروع و برگزار می شود که بحق یکی از کارآمدترین ابزارهایی است که ایثار و انقلاب را زنده نگه داشته است.
فرمانده سپاه کربلای مازندران  از راهیان نور به عنوان یک جریان مستمر  نام برد که در طول سال جریان دارد و نسل های کنونی را به رود زلال و پاک دوران دفاع مقدس متصل می کند .
وی مهم ترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور را انتقال روحیه ایثار و شهادت ، از خود گذشتگی جانبازان و رزمندگان  در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: اقشار مختلف جامعه از جوانان و نوجوانان با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشوربیشتر با این روحیه آشنا می شوند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: استان مازندران در محرومیت زدایی و کمک به محرومین  هچون دفاع مقدس خط شکن است.

بابایی به حضور فعال شهیدان بلباسی و کابلی در راهیان نور اشاره کرد و گفت: این دو شهید بزرگوار نقش برجسته و جدی در برپایی اردوهای راهیان نور داشتند .

وی با بیان اینکه مسیر راهیان نور تاسی از سیره اهل بیت (ع)  بوده که به مسیر نورختم می شود، افزود: این مسیر امتداد مسیر شهدای صدر اسلام تا دفاع مقدس است.
سردار بابایی به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موضوع جهاد منحصر به حضور  در عرصه های نظامی نیست بلکه آنچیزی که بیشتر از عرصه های نظامی موردنیاز است حضور در جهاد اقتصادی است ، اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی و علمی زیر بنایی ترین جهاد فرهنگی محسوب می شود.
وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات در سال 93 و 94 مقرر شد تا زمینی در هفت تپه به استان مازندران واگذار شود تا محل اردوگاه لشکر پیروز کربلای استان های شمالی باشد و همچنین امکان شب اقامت هزار نفر از زائران دراین مکان فراهم شود .
  بابایی ادامه داد: این طرح در دو فاز طراحی شد فاز اول فراهم کردن امکانات برای شب اقامت و فاز دوم آماده کردن یادمان شهدای هفت تپه که زائران بعد از دیدن این یادمان  و آثار بجا مانده از هشت سال دفاع مقدس در همان مکان اقامت کنند که انجام این امر همت مسئولان استانی و شهرستانی را می طلبد تا این طرح به سرانجام برسد که تامین اعتبار در دو بخش مردمی و دستگاههای اجرایی لازمه این کار محسوب می شود.
وی از اردوهای جهادی سپاه کربلای مازندران در امتداد راهیان نور به عنوان کاری ارزنده در طرح محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود که در سالجاری بیش از هزار اردوی جهادی در استان برگزار شود.
فرمانده سپاه کربلای مازندران  افزود: دانشجویان تحت عنوان اردوهای جهادی از 15 اسفند تا 15 فروردین در دشت شادگان و روستاهای اطراف به روستاهای محروم خدمات رسانی کردند.
وی  در ادامه از ساخت 6 خانه محروم  روستایی در امتداد طرح محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در روستای اجارستاق ساری خبر داد و گفت: 300 نفر از بسیجیان سپاه کربلا در این امر شرکت داشتند.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران نیز در این مراسم گفت: از سال 94 تاکنون بیش از 40 هزار نفر به اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی جنوب ، شمال غرب و غرب کشور اعزام شدند.
سرهنگ  جواد بخشی افزود: برگزاری این اردوها نشان دهنده خود باوری و کار جهادی همه مردم و مسئولان است.
وی ، عنوان کرد: هر زمان در هر جایی دشمن ما  را تهدید کرد توانستیم آن را به فرصت تبدیل کنیم.
معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران، افزود: در بیست و هفتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) نیز 24 هزار زائر از مازندران به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اعزام شدند که بعد از استان تهران ، مازندران بیشترین اعزام را به خود اختصاص داده است.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز