خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگو با ایلنا:

شانس مدال داریم ولی نه در این شرایط/ وزارت ورزش از ما حمایت نمی‌کند

هاشمی می‌گوید: حمایت‌ها در سالی که منتهی به المپیک هستیم بسیار کم فروغ است و حتی حداقل‌ انتظارات ما را هم برآورده نمی‌کنند.

مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص وضعیت تمرینات و اعزام‌های ملی‌پوشان المپیکی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: با توجه به همه کمبودها و مشکلات موجود ما توانستیم پنج سهمیه ارزشمند را در مسابقات انتخابی المپیک کسب کنیم. اگر اعزام‌ها به موقع انجام می‌شد ما می‌توانستیم هشت سهمیه کسب کنیم و شانس کسب مدال ما در المپیک هم بالاتر برود. هیچکدام از برنامه‌های ما در زمان مقرر انجام نشد و در زمینه اردوها و مسابقات به دلیل نداشتن بودجه یا با لغو مسابقات روبه رو شدیم و یا اینکه با تاخیر به مسابقات رسیدیم.

او ادامه می‌دهد: برای هر سفری که برنامه‌ریزی کرده بودیم حدود شش ماه قبل از اعزام، برنامه‌ها از سوی فدراسیون تیراندازی به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ارائه داده شد تا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. ما در ورزش شاهد مشکلات جدی هستیم. همه مسئولان از تیراندازی انتظار مدال دارند و راه کسب اولین مدال بانوان ایران در المپیک توسط تیراندازان را هموار می‌دانند و در این زمینه انتظارات مردم را بالا بردند. اگر حمایت‌ها و بودجه کافی در اختیار ما قرار می‌گرفت ما شانس بالایی داشتیم ولی حالا با افت روحی و روانی تیراندازان‌مان روبه رو هستم. سه هفته قبل از هر سفر ما مرتب مشغول رایزنی هستیم ولی زمانی که به اعزام می‌رسیم هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و باز هم باید به قول‌های مسئولان امیدوار باشیم.

هاشمی خاطرنشان می‌کند: زمانی که اعزام‌ به مسابقات و اردوها با تاخیر صورت می‌گیرد ما متحمل هزینه‌های بسیاری می‌شویم. الهه احمدی در مدت کوتاهی به دلیل شرکت نکردن در مسابقات در رنکینگ جهانی از رتبه اول به رتبه 9 رسید و هنوز هم همه از او انتظار مدال دارند. سایر بانوان رشته تیراندازی ما هم به همین ترتیب افت کردند.

رییس فدارسیون تیراندازی ادامه می‌دهد: حمایت‌ها در سالی که منتهی به المپیک هستیم بسیار کم فروغ بود و حتی حداقل‌ انتظارات ما را هم برآورده نکردند. آنچه مشخص است، مسئولان کشور نگاهی به ورزش ندارند و به این موضوع اهمیت نمی‌دهند که ما در سال منتهی به المپیک هستیم و نیاز به بودجه برای تهیه امکانات و اعزام‌ها داریم. ما ظرفیت کسب مدال را داریم ولی نه با این شرایط که شاهد آن هستیم.

هاشمی در خصوص حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش می‌توانست انجام شود، می‌گوید: از سوی وزارت ورزش حمایت‌ها حداقلی بود. حمایت‌هایی که در سال منتهی به المپیک از ورزش تیراندازی شد یا با تاخیر زیاد صورت گرفت و یا اصلا صورت نگرفت. با این شرایطی که در ورزش کشور حاکم است ما در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم و این موضع باعث می‌شود تا برای بحرانی نشدن وضعیت چاره جدی اندیشیده شود.

 

کد خبر : ۳۷۸۸۱۸