خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در بازدید از باغات چای فومنات:

حمایت دولت موجب احیای 3500 هکتار باغات چای گیلان شد

استاندار گیلان درباره افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای تصریح کرد: قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک 12 درصد و درجه دو 13 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از فومن، محمدعلی نجفی لحظاتی پیش در جریان بازدید از کارخانه چای فومنات با اشاره به پرداخت 11.5 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره، اظهار کرد: در مدت سه سال گذشته قیمت چای به طور میانگین 50 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بازدید از باغ چای با آبیاری تحت فشار در فومن، هدف از این بازدید را عرض خداقوت به چایکاران، کارخانه‌داران چای‌سازی و همکاران سازمان چای کشور خواند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حمایت دولت موجب امیدواری چایکاران شده است، تصریح کرد: سه هزار و 500 هکتار از باغ‌های چای احیا شد.

نجفی بیان کرد: پرداخت برگ سبز چای از محل منابع کارخانه‌های چای‌سازی و سازمان چای کشور به طور علی‌الحساب به چایکاران آغاز شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد، امسال بهای برگ سبز درجه یک از 21 هزار و 800 ریال به حدود 24 هزار و 400 ریال افزایش یافته است، تصریح کرد: قیمت برگ سبز درجه دو نیز از 12 هزار و 100 ریال به 13 هزار و 670 ریال افزایش یافته است.

وی به برداشت 41 هزار تن برگ سبز چای از اردیبهشت ماه امسال تاکنون توسط چایکاران اشاره کرد و افزود: 74 درصد از برگ سبز برداشت شده چای درجه یک و بقیه درجه دو است.

استاندار گیلان درباره افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای تصریح کرد: قیمت خرید برگ سبز چای درجه یک 12 درصد و درجه دو 13 درصد افزایش یافته است.

وی به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر افزایش 10 درصدی خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دو ماه گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را تکمیل کرد و امروز ابلاغ می‌شود.

کد خبر : ۳۷۸۷۸۹