خبرگزاری کار ایران

مدال نقره المپیک مونیخ پس از 44 سال به محمد نصیری بازگردانده شد

مراسم افتتاحیه رقابت های بین المللی وزنه برداری جام فجر در حالی با حضور رئیس فدراسیون بین المللی این رشته برگزار شد که مدال نقره محمد نصیری در المپیک مونیخ پس از 44 سال به وی بازگردانده شد.

مدال نقره المپیک 1972 مونیخ محمد نصیری به سرقت رفت و حدود شش سال پیش یک ایرانی آن را در خارج از کشور در مزایده ای خریداری و امروز در مراسم افتتاحیه رقابت های بین المللی جام فجر با حضور تاماش آیان رئیس فدراسیون بین المللی، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، علی مرادی رئیس فدراسیون، بهرام افشارزاده مشاور وزیر ورزش و رئیس اسبق فدراسیون وزنه برداری، این مدال پس از 44 سال به وی بازگردانده شد.
محمد نصیری همچنین سابقه کسب مدال طلای المپیک 1968 مکزیکوسیتی و مدال برنز المپیک 1976 مونترال را دارد.
حسین رضا زاده دارنده 2 مدال طلای المپیک سیدنی و آتن نیز در این مراسم حضور داشت.
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در این مراسم در سخنانی گفت: از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که موافقت کردند چنین رویدادی در سطح بین المللی در کشورمان برگزار شود، تشکر می کنم و همچنین فدراسیون بین المللی نیز با برگزاری این مسابقات شرایطی را به وجود آورد تا برخی از ورزشکاران بتوانند با حضور در این مسابقات امتیاز راهیابی به المپیک را کسب کنند.
مرادی خاطرنشان کرد: وزنه برداری ایران دارای تاریخچه درخشانی است که قهرمانان زیادی را در طول تاریخ از جمله محمد نصیری و حسین رضازاده را به جهان معرفی کرده است.
رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری نیز در سخنانی گفت: تالار وزنه برداری آزادی به شکل زیبایی تزیین شده که سخت مرا تحت تاثیر قرار دارد و اینجا مکان مقدسی برای وزنه برداری است.
وی با قدردانی از حضور رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، اعضای هیات رئیسه فدراسیون بین المللی و رئیسان و دبیران کل قاره های آسیا و آفریقا ادامه داد: رشته های وزنه برداری و کشتی ایران در دنیا سرآمد هستند و برای ورزش ایران در المپیک آرزوی موفقیت می کنم.
وی با تمجید از محمد نصیری گفت: او نه تنها یک قهرمان المپیک و جهان است، بلکه یک اسطوره در رشته وزنه برداری است.
تاماش آیان افزود: فدراسیون بین المللی همه نوع همکاری با فدراسیون وزنه برداری ایران داشته و از این رشته در ایران حمایت می کند؛ رقابت های جام فجر آخرین رویداد گزینشی برای المپیک ریو است.
وی همچنین از مهمان نوازی ایرانیان قدردانی کرد.
رقابت های وزنه برداری جام فجر به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ریو در روزهای 11 تا 13 خردادماه در تالار وزنه برداری مجموعه آزادی تهران برگزار می شود.

 

کد خبر : ۳۷۶۶۳۴