خبرگزاری کار ایران

توضیح مشاور معاون‌ رئیس‌جمهور درباره هواپیمای جابه‌جا شده در جاده قدیم تهران-پردیس

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری درباره موضوعات واخبار مطرح شده درباره هواپیمای در حال جابجایی در جاده قدیم تهران- پردیس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، پرویز کرمی درباره موضوعات مطرح شده درباره هواپیمایی که در محور جاده قدیم تهران –پردیس به سمت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در حالی جابجایی است، اظهار کرد: این هواپیما در راستای ایجاد مرکز توسعه فناوری‌های هوایی و هوانوردی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از یکی از خطوط هوایی خریداری شده و از منطقه مهرآباد به سمت این پارک در حال جابه‌جایی است.

وی افزود: این جابجایی با هدف تاسیس یک مرکز تحقیقات و آموزشی هوایی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی صورت گرفته که در آن، هم جنبه فناوری‌های مختلف در حوزه هوایی و هوانوردی و هم فناوری‌های میانه وجود دارد و طی آن، برای دانش‌آموزان و دانشجویان یک آموزشگاه هوایی ترویجی  وموزه ای ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه راه‌اندازی این  مرکز تحقیقات  و آموزشی هوایی برای فرهنگ‌سازی و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه انجام می‌شود، ادامه داد: از مزیت‌های دیگر این طرح، آشناشدن علاقه‌مندان در سطوح مختلف سنی و تحصیلی با تجهیزات هوایی و هواپیمایی از نزدیک است و این کار با بهره‌گیری از هواپیماهای از رده خارج شده و متوقف‌مانده صورت می‌گیرد. این برنامه با پیگیری دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در دست انجام است و مجوز و موافقت های لازم از  دولت را نیز با خود به همراه دارد.

پرویز کرمی همچنین بیان کرد: در این طرح دانشجویان از نزدیک باسیستم های مختلف هواپیما در موضوعات مثل موتور، اویونیک، رادار، کنترل،  تأسیسات بال، بدنه و... آشنا خواهند شد و در حقیقت مرکز آموزشی  تحقیقات هوایی مستقر در پارک فناوری پردیس همچون بخشی از یک موزه علم و فناوری مدرن عمل خواهد کرد که نمونه آن را در کشورهای پیشرفته شاهد هستیم.

وی در ادامه توضیح داد: پیش از انتقال این هواپیما، پیمانکار مربوطه، تمام مسیر جابه جایی را بررسی و برای انتقال هواپیما، این امر را بلامانع اعلام کرده بود

پرویز کرمی درباره نوع هواپیمای مذکور توضیح داد: این هواپیما، از نوع ایلیوشین 62 است و از نظر پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشوری، دستور توقف آن داده شده بود. امیدوارم بتوانیم با امکان بهره گیری از سایر هواپیماهااز نوع واندازه مختلف که دستور توقف خورده ویا از رده خارج شده اند ویا سایر تجهیزات دارای فناوری های هایتک  به کمک پیگیری دکتر ستاری و حمایت سایر مسوولان این امکان را در مراکز علمی و آموزشی دیگر نیز فراهم آوریم.

کد خبر : ۳۷۶۶۱۵