خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد:

اختیارات پلیس با قانون‌کیفری جدید محدود شده/ درباره فضای مجازی حرف‌های زیادی داریم

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۲۳

دادستان کل کشور گفت: در قانون‌کیفری جدید اختیارات پلیس محدود شده در صورتی که نیاز به اصلاح قانون باشد باید این اصلاحات انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش روسا و مدیران پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما وظیفه داریم آنچه به عنوان مسئولیت و تکلیف و اختیار به عهده دادستان است در حد توان و باتوجه به عِده و عُده‌ای که در اختیار داریم عمل کنیم.

وی با اشاره به تغییر قانون‌کیفری از سال 92 اظهار کرد: در قانون‌کیفری جدید اختیارات دادستانی افزایش پیدا کرده اما متاسفانه ابزار لازم برای انجام آن در اختیار نیست و امیدواریم بتوانیم زمینه کار را با تشکیل کارگروه‌ها و معاونت‌ها در بخش‌های مغفول مانده فراهم و تکمیل کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مسئله نظارت دادسراها و دفاع از حقوق عامه و صیانت از این حقوق مسائل پردامنه‌ای است که نیاز به مقدماتی دارد گفت: در مسئله نظارت دادسراها، نیازمند کار سیستمی است و در این زمینه باید بتوانیم از طریق سیستمی عمل کنیم و امیدواریم در چند ماه آینده این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به همکاری‌های بین پلیس و دادستانی اظهار کرد: پلیس ابزار مهمی در اختیار قوه‌قضاییه است و این قوه بدون پلیس هرگز موفق نخواهد بود، بنابراین پلیس باید به عنوان ضابط قوه‌قضاییه تقویت شود.

وی ادامه داد: با تصویب آیین دادرسی جدید محدودیت‌هایی از نظر قانونی برای پلیس به وجود آمده که این نیروها را دچار مشکلاتی کرده و در این زمینه اگر نیاز به اصلاح قانون باشد باید این کار انجام شود.

وی افزود: کوچک‌ترین ضعف در راستای اجرای مسئولیت پلیس باید برطرف شود تا پلیس بتواند وظیفه تامین امنیت را در جامعه به خوبی ایفا کند.

دادستان کل کشور ادامه داد: درباره فضای مجازی حرف‌های زیادی داریم و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه در سخنان اخیر خود از وزارت ارتباطات و شورای‌عالی فضای مجازی گله‌مند بودند که خوشبختانه تذکرات ایشان به منصه ظهور و بروز رسیده و روز گذشته نیز در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی پیشنهاداتی در راستای سامان دادن به سامانه‌های اجتماعی داده شد که امیدواریم موجب سر و سامان بخشیدن به این فضا شود.

منتظری ادامه داد: دادستانی کل کشور به عنوان ریاست کارگروه تعیین مصادق مجرمانه فعال است و متاسفانه به قدری فضای مجازی آلوده و مسموم است که هر هفته صدها و بلکه هزاران فضای فساد مقابله می‌کنیم.

دادستانی کل کشور گفت: امیدواریم بتوانیم جامعه را از فضای ضداخلاقی و امنیتی محافظت کنیم و با کاری که از دیروز در شورای‌عالی فضای مجازی آغاز شده پاسخگوی دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم باشیم.

همچنین دادستان کل کشور در واکنش به سوال خبرنگاری درباره دستگیری حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رییس‌جمهور که در برخی رسانه‌های خارجی منعکس شده بود سکوت و جمع خبرنگاران را ترک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز