خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر هیات دولت به آذربایجان غربی

268 طرح کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به این استان، 268 طرح عمرانی و اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر343 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، اسمعیل کریم زاده  اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 3253 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده و 618 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کریم زاده با اشاره به جزئیات طرح‌های قابل افتتاح افزود: 255 مورد از این طرح‌ها در بخش آب و خاک با صرف اعتباری بالغ بر 136 میلیارد و 710 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 1352 نفر اجرا شده است و 371 خانوار روستایی نیز از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی 8 طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 63 میلیارد و 100 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 70 نفر، 3 طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف 79 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 33 نفر و 2 طرح در بخش تولیدات گیاهی با 64 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی 1798 نفر را از دیگر طرح‌های افتتاحی عنوان کرد که به دستور رئیس جمهور، توسط وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است،خاطرنشان کرد: پروژه‌های آماده بهره‌برداری آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 1771 هکتار و پروژه‌های تولیدات دامی را اعم از مرغداری گوشتی، پروار بندی بره و گوساله، گوساله پرواری و پروژه‌های صنایع کشاورزی را شامل راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور، سورتینگ و فرآوری آجیل و سیلوی 30 هزار تنی و همچنین پروژه‌های بخش تولیدات گیاهی را احداث باغ و کشت گیاهان دارویی عنوان کرد که در سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به آذربایجان غربی اتفاق خواهد افتاد.

کریم زاده اضافه کرد: دیدار با مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان آذربایجان غربی، استماع مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف تولیدی، اقتصادی، صنعتی و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات، افتتاح طرحهای عمرانی و اقتصادی، هدفگذاری برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه استان را از مهمترین اهداف سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی بیان کرد: بدون تردید سفر ریاست محترم جمهور به آذربایجان غربی، خیر و برکات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت.

کریم زاده در تشریح جزییات سفر رئیس جمهوری اسلامی به استان گفت: حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه 10 خرداد در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد استان خواهد شد و پس از استقبال مردمی، در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع عموم مردم شهیدپرور استان به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی افزود: دیدار با برگزیدگان استان در رشته های علمی مختلف، دیدار با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های رئیس محترم جمهوری اسلامی در روز نخست سفر به استان است.

کریم زاده ادامه داد: رئیس جمهوری در روز دوم نیز با حضور در محل مجتمع پتروشیمی مهاباد، ضمن افتتاح این طرح، دستور افتتاح همزمان چندین پروژه در نقاط مختلف استان و شهرستان‌ها را صادر خواهد کرد، همچنین سخنرانی در جمع مردم مهاباد و شرکت در نشست خبری را از دیگر برنامه های رئیس جمهوری اسلامی در روز دوم سفر به استان عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه افزود: بدون تردید در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان همچون همیشه شاهد مهمان نوازی و استقبال گرم مردم شریف استان خواهیم بود و این سفر خیر و برکت فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت و زمینه‌ای برای ارتقای امید در جامعه به ویژه در بین جوانان و قوت قلب برای دولت‌مردان در جهت خدمت هر چه بیشتر به مردم شریف استان و به خصوص در بحث احیای دریاچه ارومیه و رونق اقتصادی استان به ویژه در بخش کشاورزی خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۵۷۵۶