خبرگزاری کار ایران

اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۷۲۷

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تسهیلات ویژه در بخشودگی جرائم دیرکرد متقاضیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 100 هزار طرح صنعتی در سراسر کشور در حال ساخت و ساز هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ، مهندس علی یزدانی در کارگروه ایجاد رونق در کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه تمام صنعتی استان همدان با بیان اینکه آمار واحدهای فعال و نیمه فعال را شفاف با مردم در میان می گذاریم، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در راستای فعال و به بهره‌برداری رساندن واحدهای راکد در حال انجام است و با یکایک متقاضیان جلسه جداگانه در قالب کارگروه پایش برگزار می‌شود.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: هرگونه همکاری و حمایت با واحدهای راکد به عمل می‌آید، مگر اینکه متقاضیان خواهان راه اندازی واحد صنعتی نبوده و سازمان مجبور به تصمیم گیری شود.

مهندس یزدانی با اشاره به اینکه 87 هزار و 917 واحد صنعتی در کل کشور ، پروانه بهره برداری دریافت کردند، ادامه داد: از این تعداد 37 هزار و 148 واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که 34 هزار و 557 واحد صنایع کوچک ، یک هزار و 723 واحد متوسط و 868 واحد بزرگ هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در کل کشور 100 هزار و 952 طرح صنعتی در حال ساخت و ساز است که از این تعداد 29 هزار و 997 طرح در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد.

مهندس یزدانی با اشاره به اینکه با حمایت مناسب، بسیاری از واحدهای غیرفعال و نیمه فعال، فعال خواهند شد، تصریح کرد: در کل کشور 948 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که 778 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری هستند.

وی با بیان اینکه 150 شهرک و ناحیه صنعتی کشور دارای متقاضی هستند، ادامه داد: 97 شهرک و ناحیه صنعتی منابع مورد نیاز را تأمین می‌کنند و برای سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید از محل‌های دیگر تأمین منابع صورت گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان همدان 3 شهرک و ناحیه صنعتی تقاضا محور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنابر صلاحدید مسئولان استان و دست اندرکاران زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون متقاضی، با شرایط خاص واگذار شود.

مهندس یزدانی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به 317 واحد , وطرح در استان همدان به مبلغ 4220 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود، گفت: خدمات حمایتی متفاوتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دولت باعث ایجاد 185 هزار اشتغال جدید در کشور می‌شود، افزود: طی سال جاری با همه بانک‌ها توافق نوشته می‌شود تا ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را بپذیرند.

مهندس یزدانی با اشاره به اینکه به همه تعهدات صندوق ضمانت سرمایه گذاری به بانک‌ها پایبند بودیم، تصریح کرد: انواع ضمانت نامه شامل ضمانت نامه شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار، پیش پرداخت، کسور وجه الضمان، گمرکی، اعتبار خرید جهت تأمین مواد اولیه و کالای پیش ساخته و ماشین آلات صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز