خبرگزاری کار ایران

فرماندار محلات:

صندوق بیمه نباید توپ را به زمین دولت بیندازد

فرماندار شهرستان محلات گفت: صندوق بیمه متعهد به پرداخت به موقع و جبران خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی است و نباید توپ را به زمین دولت بیندازد.

به گزارش ایلنا، احمد سجادی در جلسه صبح امروز شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی، گفت: در مدت 32 سالی که از تشکیل و فعالیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی و دامی می‌گذرد، عملکرد فوق العاده ضعیفی داشته است.

سجادی بیان کرد: قرارداد صندوق بیمه دو طرفه است و باید به تعهدات به درستی عمل شود و اینکه با توجیه عدم تامین اعتبار، فقط دولت را محکوم کنیم کار صحیح و منطقی نیست.

وی به مشکل زمان‌بر بودن فرایند بازدید، برآورد و پرداخت خسارت‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد، ارزیابی‌ها قابل قبول و واقعی نیست و عملکرد بسیار ضعیف صندوق بیمه سبب بی‌رغبتی کشاورزان و دامداران شده است.

سجادی درباره خسارات ناشی از آتش سوزی مراتع نیز اظهار کرد: براساس آمار و ارقامی که ارائه شد، نوسان زیادی را در مورد میزان آتش سوزی مراتع در شهرستان‌های استان در سالهای اخیر، شاهد هستیم که لازم است دلایل آن مورد تحلیل و ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی بارندگی در شهرستان محلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان دبی سرچشمه محلات از 500 به کمتر از 80 لیتر رسیده است، در شرایط کنونی این منطقه به شدت در معرض خطر قرار گرفته و لازم است که مطالعه کارشناسی دقیقی در خصوص دلایل این کاهش حجم آب صورت گیرد و با تامین اعتبار مناسب و ارائه راهکارهای لازم از ادامه این خطر جلوگیری شود.

کد خبر : ۳۷۵۶۷۱