خبرگزاری کار ایران

بازتاب ریاست لاریجانی در رسانه‌های جهان؛

لابی‌من برای سومین بار رییس مجلس شد

رسانه‌های جهان در فاصله کمی از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس موقت مجلس دهم به گزارش وقایع داخلی مجلس ایران پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، خبر انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس موقت مجلس شورای اسلامی در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

بلومبرگ: لابی‌من برتر برای سومین بار رییس مجلس شد

در همین رابطه بلومبرگ در گزارشی با عنوان «لابی‌من برتر برای سومین بار رییس مجلس شد» نوشت: لاریجانی کسی است که از توافق هسته‌ای در مجلس دفاع کرد. او حامی برنامه‌های اقتصادی دولت روحانی خواهد بود.

آسوشیتد پرس: علیرغم پیروزی اصلاح طلبان، لاریجانی رییس مجلس شد

اسوشیتد پرس نیز نوشت: رییس سابق مجلس ایران علیرغم پیروزی اصلاح‌طلبان در این دوره مجددا به عنوان رییس مجلس انتخاب شد. میانه‌رو ها و اصلاح‌طلبان حامی رییس جمهور روحانی بیشترین تعداد کرسی‌های مجلس را در این دوره کسب کردند.

اورشلیم پست: اصولگرای میانه رو انتخاب شد

اورشلیم پست در گزارشی تحت عنوان «علی لاریجانی اصولگرای میانه‌رو به عنوان رییس مجلس موقت انتخاب شد» به شرح ماوقع آنچه در انتخابات اخیر گذشت پرداخت.

رویترز: رییس مجلس نهم پیروز شد

رویترز نیز تیتر زد: :رییس مجلس ایران در انتخابات اولیه ریاست مجلس جدید پیروز شد.»

این خبرگزاری عنوان کرد: لاریجانی که به طور جدی با دولت روحانی در جریان برجام همکاری کرده بود با ۱۷۳ رای به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.

شرق‌الاوسط: میانه‌روها ۶۰٪ مجلس را در دست دارند

شرق الاوسط نیز گزارش داد: لاریجانی رییس موقت مجلس ایران شد. در انتخابات فوریه تندروهایی که نسبت به تنش‌زدایی ایران و غرب بدبین بودند و با اصلاحات اقتصادی روحانی مخالف بودند، جای خود را به نمایندگان میانه‌رو حامی دولت روحانی دادند. میانه‌روها ۶۰٪ مجلس را در دست دارند.

 

 

کد خبر : ۳۷۵۶۴۵