خبرگزاری کار ایران

نماینده پیشین مجلس:

عملیاتی شدن برجام سبب کاهش اعتیاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۶۳۹

یک نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه تحقق و عملیاتی شدن برجام سبب کاهش اعتیاد می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال و فراهم شدن بستر فعالیت‌های اقتصادی در مبارزه با اعتیاد یک کلید مهم و اساسی به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر نادر فریدونی اظهارداشت: در رابطه با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در نکته اول باید به افزایش مراودات و تعاملات بین المللی و خارجی توجه داشت تا با همکاری کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان بهتر بتوانیم با این بلیه شوم مبارزه کنیم.

وی افزود: البته این تعملات تا حدودی وجود داشته ولی عدم همکاری مناسب از جانب برخی کشورها مشهود است که بخشی از آن ناشی از مواضع سیاسی و بخشی فشار قاچاقچیان در کشورهای دیگر است ولی با این حال باید مرزهای ایران به شدت کنترل شود تا شاهد ورود مواد مخدر ولو به مقدار اندک نباشیم.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی باید گشت‌های ثابت و سیار خود را برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در سطح شهرهای کشور نیز تقویت کند، عنوان داشت: امکانات و تجهیزات بیشتر و مجهزتری در این راستا باید در اختیار این نهاد قرار گیرد تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری را در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.

فریدونی بیان کرد: البته در کنار مبارزه با قاچاقچیان نباید از مسأله فرهنگ سازی غافل ماند و با تقویت سازمان‌های مردم نهاد همچنین توسعه آنها در پیشگیری از اعتیاد گام برداریم. همکاری و مشارکت دستگاه‌ها در این زمینه ضررورت دارد و رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار مثبت بوده و به نظرم مناسب است.

وی عنوان کرد: ایجاد اشتغال و فراهم شدن بستر فعالیت‌های اقتصادی در مبارزه با اعتیاد یک کلید مهم و اساسی به شماررفته و مانع از رخنه تفکرات غلط و بروز آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد می‌شود. همچنین رشد اقتصادی سبب کاهش تورم، افزایش رفاه اجتماعی و کم رنگ شدن اعتیاد در سطح کشور می‌شود.

این نماینده سابق مجلس به موضوع برجام اشاره داشت و تصریح کرد: زمانی که سرمایه‌های بلوکه شده ایران به کشور بازگردد و کاهش فشار ناشی از تحریم‌ها را شاهد باشیم کسب و کار و تولید رونق یافته و این موضوع به صورت غیر مستقیم سبب مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می‌شود.

فریدونی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با نهادینه کردن قوانینی که سبب نهادینه شدن عدالت اجتماعی می‌شود در مبارزه با اعتیاد نقش موثری را می‌تواند ایفا کند، خاطر نشان ساخت: باید به فکر عملیاتی و تحقق برجام در کشور باشیم تا از این طریق علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز