خبرگزاری کار ایران

علی مرادخانی:

بودجه هنر در سال 95 افزایش داشته

جلسه کارگروه هنری چهاردهمین جشنواره فرهنگی- هنری بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدجواد جعفری و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کارگروه هنری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در نشست این کارگروه خواستار توجه جدی به جایگاه هنری این جشنواره به منظور شناسایی استعدادهای هنرمندان جوان شد.

علی مرادخانی گفت: دولت یازدهم توجه خاصی نسبت به موضوع هنر دارد و به همین دلیل موافقت شده تا بودجه معاونت هنری که بسیار کم بوده درسال 95 افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید جایگاه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را به خوبی بشناسیم زیرا نگاه و نگرش ما به این جشنواره مربوط به مسائل عقیدتی است و نه اداری، به همین دلیل انتظار ازاین جشنواره بسیار بالا است، گفت: ما باید عموم مردم بخصوص جوانان و نوجوانان کشور را به مشارکت در این جشنواره دعوت نماییم زیرا استعدادهای خوبی در هنر ایران داریم که باید به کمک این جشنواره این استعدادها را کشف و پرورش دهیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده، گفت: بیش از هفت هزار اثر در بخش هنری سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) تولید شده است که باید با دقت بررسی و بهترین آنها برای استفاده عموم معرفی شوند.

وی در ادامه از هنرمندان برجسته عرصه‌های مختلف هنر نیز دعوت به عمل آورد تا هنرمندان برگزیده این جشنواره را تشویق نمایند.

تولید بیش از 7 هزار اثر هنری در دوره سیزدهم جشنواره امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) سنگ تمام گذاشته است، گفت: فعالیت‌های هنری جشنواره در ابعاد مختلف بسیار گسترده برگزار می‌شود.

سیدجواد جعفری از تولید 7هزار و هفتصد و هفده اثر در کارگروه هنری این جشنواره در سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: این میزان تولید آثار هنری نسبت به سالهای گذشته، جهش بزرگی در مسیر تولید آثار هنری با محوریت فرهنگ رضوی محسوب می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به تغییر 38 درصدی فعالیتهای هنری جشنواره اشاره کرد و تصریح کرد: این تغییرات در راستای بهبود و اعتلای کیفی برنامه‌ها و آثار جشنواره صورت گرفته است.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه 100 درصد مصوبات کارگروه هنری اجرا شده، اظهار کرد: با وجود این توفیقات اما تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم. برای تولید آثار ماندگار در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و برگزاری مراسم در خور شأن نام مبارک حضرت امام رضا(ع) در دهه کرامت، به همت بیشتر همکاران در استان ها نیاز داریم.

وی با اشاره به ضرورت مردمی ماندن جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اذعان کرد: باید جشنواره‌ها به سمتی برود که مطالبه مردم از ما تحقق برنامه‌های جشنواره در دهه کرامت باشد. نقش هنرمندان مطرح کشور در ایجاد جاذبه در بخش های هنری بسیار تأثیرگذار است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برگزار می‌شود آیین افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

کد خبر : ۳۷۵۵۶۶