خبرگزاری کار ایران

بازی امشب با سیستم ۵ داور برگزار می‌شود

ساکت: حضور پورحیدری در خرمشهر خانواده فوتبال را شاد کرد

مشاور سازمان لیگ گفت: به دلیل حساسیت بازی امشب مثل جام جهانی از 5 داور شامل سه داور اصلی و دو داور ذخیره استفاده خواهیم کرد تا مشارکت خرمشهری‌ها در بازی امشب بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدرضا ساکت مشاور رئیس سازمان لیگ که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد در خصوص برگزاری فینال جام حذفی که امشب برگزار خواهد شد گفت: ما برنامه‌های متعددی در این زمینه انجام داده و می‌دهیم. روز قبل با حضور تعداد زیادی از ورزشکاران، مسئولان استان خوزستان و رزمندگان از جام قهرمانی در یادمان شهدای شلمچه رونمایی شد و بعد از صحبت‌های حیاتی فرماندار خرمشهر من به نمایندگی از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی درباره اهدافی که در راستای برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر داشتیم را مطرح کردم.

وی ادامه داد: همچنین دو فرزند شهید مدافع حرم کار رونمایی از جام قهرمانی را انجام دادند و بعد از آن در یک اقدام نمادین از طریق غواصان این جام در رودخانه کارون به حرکت درآمد و بعد از‌آن جام به مسجد جام خرمشهر بردیم و در کنار مردم ولایتمدار این خطه نماز مغرب و عشا را  اقامه کردیم. همچنین روز گذشته فرصتی به استقلال و ذوب آهن داده شد تا در ورزشگاه محل بازی تمرین کنند و از طرفی دیگر ساعت 22 شب گذشته جلسه هماهنگی این بازی با حضور عوامل امنیتی و اجرایی برگزار شد.

مشاور سازمان لیگ خاطرنشان کرد: همچنین حضور منصور پورحیدری به عنوان پیشکسوت نامداری از فوتبال در خرمشهر همه اهالی فوتبال را شاد کرد چرا که وی در سلامتی کامل به خرمشهر آمده است و این جای خوشحالی است. البته باید بگویم همه برنامه‌ها انجام شده و از مردم و علاقمندان خوزستانی و شهرهای اطراف درخواست می‌کنم بازی را از طریق رسانه‌ها پیگیر باشند و اگر کسی بلیت ندارد به استادیوم نیاید چرا که بازی رایگان نیست و ظرفیت ورزشگاه هم خیلی زیاد نیست. انشاءالله ساعت 21 با سوت علیرضا فغانی این بازی آغاز خواهد شد.

ساکت در مورد اینکه نظرش درباره بیانیه باشگاه ذوب آهن مبنی بر تعویق یک روزه فینال جام حذفی چیست گفت: با هماهنگی‌هایی که شب گذشته انجام شد در حضور مسئولان دو تیم در این خصوص بحث و بررسی صورت گرفت و مسئولان ذوب آهن را توجیه کردیم که با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام شده و همچنین کنداکتور صدا و سیما این بازی باید انجام شود. همچنین از فردا فیفا دی شروع خواهد شد و به هیچ عنوان امکان جا به جایی فینال جام حذفی نیست.

وی در خصوص طراحی مدال‌های تیم قهرمان که شبیه پلاک هستند افزود: ما کاپ قهرمانی متفاوتی هم نسبت به سال‌های گذشته داریم که مزین به جملاتی از امام خمینی درباره خرمشهر و تصاویری از مسجد جامع این شهر است. همچنین دو نخل شکسته به نماد نخل‌هایی که ایستادند تا خرمشهر زمین نخورد بر روی جام حک شده است. پشت جام قهرمانی هم توضیحاتی درباره قهرمانان گذشته این جام حک شده و همچنین جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فوتبال ورزش خوبی است که در آن چابکی و هماهنگی گروهی ملاک عمل است بر روی این جام درج شده است. این مدال‌ها که شبیه پلاک هستند در یادمان شهدای شلمچه رونمایی شد تا نشان دهیم که این بازی نمادی است از پیوستگی دفاع مقدس و فوتبال.

ساکت افزود: این مدال‌ها شبیه پلاک است و شعاری روی آن درج شده مبنی بر اینکه سلام به قهرمانانی که پلاکشان مدالشان شد و این موضوع عملا مورد توجه قرار گرفته است. همچنین امشب از 7 فرمانده شهید خرمشهر در قالب یادمانی تجلیل خواهد شد و همچنین 8 خانواده شهید و جانباز مدافع حرم نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. برنامه‌ای هم مبنی بر تقدیر از پیشکسوتان ملی پوش خرمشهر خواهیم داشت. از طرفی دیگر با توجه به تدبیر کمیته داوران یکی از کمک داوران بازی امشب خرمشهری است و داور پنجم هم از شهر خرمشهر است. باید بگویم به دلیل حساسیت بازی امشب مثل جام جهانی از 5 داور شامل سه داور اصلی و دو داور ذخیره استفاده خواهیم کرد تا مشارکت خرمشهری‌ها در بازی امشب بیشتر شود.

وی در پایان گفت: برگزاری این جام در خرمشهر باعث احیای ورزش و ورزشگاه این شهر خواهد شد و توجهات به این شهر سرفراز بیش از پیش می‌شود و امیدواریم که این مسئله زمینه ساز اتفاقات دیگری شود.

 

کد خبر : ۳۷۵۵۱۲