خبرگزاری کار ایران

خطیب جمعه تهران:

تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگاری ندارد/حکام سعودی برای زائران ایرانی خانه خدا سنگ‌اندازی می‌کنند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در نظام اسلامی نباید تهمت و افترا نسبت به هرکسی و هرسلیقه ای بازار داشته باشد، زیرا تهمت زدن با جامعه اسلامی سازگاری ندارد.

 به گزارش ایلنا،  سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تهمت و افترا در اسلام همواره مورد نکوهش قرار گرفته است گفت: این طور نمی شود کسی که می داند مطلبش تهمت و یا افترا است آن را در فضای مجازی نشر دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: بهتان و تهمت زدن هم سنگ شرک است و نباید در فضای مجازی به نهاد اسلامی تهمت زده شود زیرا تهمت در رسانه‌های شنیداری و دیداری بسیار گناه بزرگی است.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: اگر کسی شورای نگهبان را زیر سوال برد این گناهش کمتر از گناهان بزرگ دیگر نیست، زیرا که این یک عمل ضد اخلاقی است و باید از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف تهمت یاد آورشد: تهمت بعد فردی دارد و متعاقب آن کسی به دیگری تهمت می زند و نسبت ناروا می دهد، در بعد دیگری به جمع و شهری تهمت زده می شود که این نیز رفتار نادرست است.

احمد خاتمی با بیان اینکه بهتان یک دروغ آشکاری است که برای برخی از افراد زده می شود گفت: ریشه تهمت سوظن است و اگر در شهری تهمت زدن رواج پیدا کند این شهر دیگر شهر اسلامی نیست ، زیرا این عمل باعث اختلاف و دو دستگی در جامعه اسلامی می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: خیانت به خود و دیگران یک عمل ضد ارزشی است و هرچه این خط قرمز رعایت نشود حریم خدا رعایت نشده است، همانطوری که دلسوزی نیز یک عمل بسیار پسندیده است و انسان دلسوز عمر ارزشمند خود را حفظ کرده است.

خطیب نماز جمعه همه را به تقوای الهی دعوت کرد و افزود: نباید با زدن حرف های ناروا به دیگران، اختلاف را در جامعه اسلامی گسترش دهیم، زیرا این عمل با جامعه اسلامی انطباق ندارد.

وی با اشاره به کارشکنی سعودی‌ها برای رایزنی در موضوع حج اعلام کرد: حکام سعودی با وجود اعزام هیات ایرانی برای حل مشکل زائران ایرانی خانه خدا سنگ‌اندازی می‌کنند و هیچ تعهدی برای حفظ کرامت و امنیت زائران ما نمی‌دهند.

احمد خاتمی افزود :حکام جاهل سعودی در این زمینه همچنان لجبازی می کنند و در برابر خواسته های به حق ملت ایران بی تفاوت هستند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه به آغاز پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخاب فقیه مجاهد آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری برجسته‌ترین نقطه مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان بود. آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت مردم انجام دادند و تودهنی محکمی به آمریکا و انگلیس و رسانه‌های ضداستکباری زدند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان به فضاسازی برخی رسانه‌های خارجی در مورد شخصیت آیت‌الله جنتی اشاره کرد و افزود:  خوشبختانهتخریب‌های رسانه‌های استکباری علیه فقید مجاهد، ‌آیت‌الله جنتی در ایام انتخابات خبرگان به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه انتخابات هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های شش‌گانه مجلس خبرگان رهبری در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت، ادامه داد: پیام این انتخابات این بود که تحلیلگران بیگانه بدانند واقعیت آن چیزی است که در مجلس خبرگان رهبری خود را نشان داد و اینکه تخریب‌ها اگر در کوتاه مدت جواب دهد در درازمدت جواب نخواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: 14 خرداد همچنین روز انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری ملت بود و خبرگان اول این یادگاری ارزشمند را از خود باقی گذاشت و بزرگی را به رهبری انتخاب کرد که هر چه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکار می‌شود که سیاستمدار بزرگی هستند که سیاستمداران برجسته بین‌المللی او را رهبری حکیم و دوراندیش می‌دانند.

خاتمی ولایتمدار بودن را شکر نعمت رهبری عنوان کرد و گفت: ولایت محور وحدت است و وحدت بی‌محور نمی‌شود. 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین (ع) و دیدار اعضای مجلس خبرگان و بکار بردن واژه جهاد کبیر، اظهار کرد: دشمن که نتوانست در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در تحریم‌ها به دست آورد اکنون به دنبال این است که از طریق جنگ نرم به اهداف خود دست یابد. آنها به دنبال این هستند که با گسترش فرهنگ « ما نمی‌توانیم» روحیه‌های ما را شکست دهد و برای رابطهو مذاکره با آمریکا فضا سازی کند.

کد خبر : ۳۷۵۰۲۴