خبرگزاری کار ایران

در شهرستان طارم استان زنجان صورت گرفت

اولین جشنواره گیلاس شیت برگزار شد

اولین جشنواره گیلاس شیت در شهرستان طارم استان زنجان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، در حاشیه برگزاری جشنواره گیلاس استان در گفت‌وگو با خبرنگارایلنا از زنجان، گفت: اولین جشنواره گیلاس شیت در شهرستان طارم به میزبانی مردم روستایی شیت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی، فرمانداری شهرستان، جهاد کشاورزی و دهیاری این روستا برگزار شد.

یحیی رحمتی، با بیان اینکه این جشنواره برای شناسایی جاذبه‌های توریستی گردشگری، شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدی" صنایع دستی" و محصولات تولیدی کشاورزی با هدف بازار یابی بیش از پیش در این مجموعه برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را در ارتقای گردشگری و فرهنگسازی در راستای  تولیدات صنایع دستی و محصولات کشاورزی را از جمله اهداف این جشنواره بر شمرد و تصریح کرد: این روستا تا دو سال اخیر فاقد هرگونه امکانات زیر ساختی و رفاهی تفریحی بوده است.

نادر حسامی، دهیار و بانی برگزاری این جشنواره دراین روستا خبر از برگزاری جشنواره‌های بعدی با گستردگی بیشتر در سال آینده داد و گفت: از جمله محصولات حائز اهمیت تولیدی کشاورزی این روستا انجیر، گردو، انار ، زیتون، عسل و گیلاس و برخی محصولات دیگر و یا فراورده های این محصولات مثل رب انار و انجیر خشک شده است.

حسامی صنایع دستی این منطقه را جزو تولیدات بومی محلی عنوان کرد و گفت: بیشترین ورود گردشگر به این منطقه از خود استان زنجان و استان‌های هم‌جوار است که روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی، همچنین در این باره با اشاره به از رونق گیری گردشگری و شناسایی جاذبه و ظرفیت‌های این منطقه یادآورشد: ایجاد زیرساخت‌ها موجب گردشگر ملی و بین المللی با ماندگاری بیشتر در این منطقه شده است.

حسامی،  با بیان اینکه در سال گذشته 200هزار نفر از این منطقه دیدن کردند تصریح کرد: این منطقه از اول فروردین تا اواخر پاییز گردشگرد دارد که گاهی بنا به دلیل طبیعت بکر طبیعی و دیدنی های ویژه این منطقه زمستان نیز ما گردشگر دارد.

گفتنی است این جشنواره به مدت دور روز 7و6 خرداد در حال برگزاری است.

کد خبر : ۳۷۴۹۳۷