خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس خبرداد:

ارائه تسهیلات ویژه به فعالان مد و لباس در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۳۱۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: یک میلیارد ریال به فعالان مد و لباس در استان فارس تسهیلات ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی که شامگاه سه شنبه 4 خرداد در آیین پایانی نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی استان فارس سخن می گفت، افزود: علاقه‌مندان و فعالان حوزه مد و لباس می‌توانند با مراجعه به کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان فارس و گرفتن مجوزهای لازم از تسهیلات یک میلیارد ریالی برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: این جشنواره پس از یک وقفه ده ساله در استان فارس برگزار می‌شود و امید است که بتوان هر ٦ ماه یک بار این جشنواره را در سطح استان فارس برگزار کرد.

مریدی با بیان اینکه ٤٠٠ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، افزود: خلاقیت‌های به کار رفته در زمینه طراحی لباس سبب استقبال خوب از این نمایشگاه شده و با توجه به ظرفیت استان در رشته‌های تخصصی مربوط به طراحی و دوخت لباس توجه به این امر می‌تواند از لحاظ اقتصادی نیز رونق‌بخش استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به تفاوت‌های عصر سنت و مدرنیته خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری دوران سنت را پشت سر گذاشته و وارد دوران مدرنیته شده؛ دورانی که شوک‌های جهانی بر پیکره جامعه بشری وارد شده است.

وی با بیان اینکه ساختارشکنی در ابعاد مختلف یکی از ویژگی‌های این دوران است، تصریح کرد: در دوران مدرنیته تمامی طرح‌واره‌های ذهنی بشر به هم ریخته است و بشر در این سرگردانی که باید به گذشته برگردد یا به سوی آینده و دوران پسامدرن باقی مانده است.

مریدی بیان کرد: در دوران پسامدرن ترکیبی بین سنت و مدرنیته پیش می‌آید و در واقع سنت‌های گذشته پلی به سوی آینده می‌شود و در این جشنواره طراحی‌ها و بهره‌گیری از سنت‌های گذشته نشان از استقبال از دوران پسامدرن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز