خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری:

کوتاهی نسبت به خواسته‌های رهبری خروج از ولایت و خلاف شرع است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر نسبت به خواست های رهبر انقلاب و عملی کردن آن کوتاهی صورت گیرد قطعا خلاف شرع بوده و برای جامعه آثار وضعی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام اراکی طی سخنانی در جلسه نوبت عصر مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نکاتی درباره جایگاه نظام اسلامی اظهار کرد: پاسداری از نظام و نهاد ولایت فقیه از وظایف مجلس خبرگان رهبری است و این در حالی است که شاهدیم بسیاری از رهنمودها و منویات رهبری در عمل مرحله اجرا در نمی‌آید و این به نوعی خروج از دایره ولایت و شرع مقدس است.

وی ادامه داد: اگر رفتاری خارج از دایره ولایت صورت پذیرد و نسبت به خواسته‌های رهبر انقلاب کوتاهی شود این امر خروج از چارچوب ولایت است و قطعا خلاف شرع بوده و برای جامعه آثاری وضعی به دنبال خواهد داشت، بنابراین مجلس خبرگان باید برای این مسأله تدبیری بیاندیشد.

وی در ادامه با اشاره به مسأله تهاجم فرهنگی اظهار کرد: تدبیر مناسب برای برخورد با تهاجم فرهنگی نیاندیشیده‌ایم و مهمترین چاره برای این موضوع، هماهنگی بین نهادهای فرهنگی است.

نماینده مردم در مجلس خبرگان با انتقاد از بخشی ناهماهنگی ها در عرصه فرهنگی اظهار کرد: لازم است وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی جامعه وجود داشته باشد و موازی کاری هایی عرصه فرهنگی رفع شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به مسائل منطقه اظهار کرد: دشمنان با توطئه و تفرقه اندازی بین جامعه اسلامی دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی هستند از این رو با توجه به توان مجلس خبرگان باید طرح های اساسی در ارتباط با اسلام ناب ارائه شده و مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر : ۳۷۴۲۷۴