خبرگزاری کار ایران

اخراج 150 کارگر شرکت حفاری نفت شمال

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۵۵

مسئولان این شرکت امروز به 150 کارگر این شرکت اعلام کردند که از فردا دیگر سر کار خود حاضر نشوند.

به گزارش ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مسئولان این شرکت امروز به 150 کارگر این شرکت اعلام کردند که از فردا دیگر سر کار خود حاضر نشوند.

یکی از کارگران در شرکت حفاری نفت شمال با بیان اینکه پس از قرارگرفتن سکوی حفاری امیر کبیر در دریای خزر برای اکتشافات نفتی، این شرکت به عنوان پایگاه پشتیبانی این سکو فعالیت می کرد افزود: اخیرا مناقصه ای برای پشتیبانی راهبردی سکوی امیرکبیر برگزار و یک شرکت کشتیرانی که تخصصی در امور فنی سکوهای حفاری ندارد برنده این مناقصه شد.

وی گفت: با برنده شدن این شرکت ، مسئولان شرکت حفاری نفت شمال حکم اخراج 150 کارگر این شرکت را امروز به دستشان دادند.

این منبع با بیان اینکه کارگران اخراجی تا 31 تیرماه امسال با شرکت قرارداد همکاری دارند،گفت: شرکت اعلام کرد تا این تاریخ حقوق آنها را پرداخت می کند و پس از این هیچ تعهدی در این باره ندارد.

وی گفت: در حالیکه بسیاری از این کارگران با 8 تا ده سال سابقه کار در شرکت حفاری نفت شمال با اصول نگهداری و پشنیبانی فنی از سکوهای نفتی در آبهای عمیق آشنا هستند ، شرکت برنده مناقصه در اولین گام 17 پرسنل خارجی را بکار گرفته است که10 برابر کارشناسان کشورمان حقوق می گیرند.

وی افزود: کارکنان اخراجی با خانواده های خود قرار است صبح فردا مقابل فرمانداری بهشهر تجمع کنند.

شرکت حفاری شمال در سال 1377 به موجب مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسید.

این شرکت در سال 1387 و براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به شرکت سهامی عام تغییر ماهیت داد و در سال 1388 پذیره نویسی سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

حفاری شمال در حال حاضر مالکیت 9 دستگاه سکوی حفاری خشکی نیمه‌سنگین و 3 دستگاه سکوی حفاری دریایی پایه‌دار دارد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز