خبرگزاری کار ایران

طرفداری از تیم «رئال مادرید» در "عربستان" ممنوع شد

مفتی های وهابی عربستانی در فتوایی جدید، طرفداری از تیم «رئال مادرید» را به دلیل حمایت از شیعیان شهر "بلد" عراق، تحریم کردند.

به گزارش ایلنا، مفتی های وهابی عربستانی در جدید ترین شاهکار فتوایی خود، طرفداری از تیم «رئال مادرید» را تحریم کردند.

مفتی های وهابی علت صدور این فتوا را طرفداری این تیم از شیعیان مظلوم عراقی عنوان کرد.

در ابتدای مسابقه فوتبال هفته گذشته بین تیم های «رئال مادرید» و «دپورتیوو لکرونیا»، این دو تیم به احترام مردم شیعه مظلوم شهر "بلد" که به دست گروه تروریستی تکفیری "داعش" به شهادت رسیدند، یک دقیقه سکوت کردند.

بازیکنان رئال در این دیدار با بازوبندهای مشکی به میدان رفتند و روی اسکوربوردهای ورزشگاه نیز پیغامی با عنوان "حامی قربانیان عراق هستیم" به زبان اسپانیولی، انگلیسی و عربی پخش شد. دیدار تیم های و رئال مادرید با نتیجه ۰ - ۲ به سود رئال مادرید خاتمه یافت.

این اقدام تیم رئال مادرید با قدردانی یکی از مراجع نجف از این تیم روبرو شد.

در بیانیه ای که از سوی دفتر «آیت الله العظمی یعقوبی» از مراجع تقلید شیعیان عراق صادر شد، با اشاره به اقدام پسندیده این باشگاه اسپانیایی بیان شد: اولین رویداد روزهای اخیر، اقدام پسندیده بازیکنان باشگاه رئال مادرید بود که پس از حمله داعش به یکی از قهوه خانه های شهر بلد، روبان های سیاه را  به دستان خود بستند. در این حمله ده ها تن از طرافداران عراقی رئال مادرید شهید شدند. پس از این حمله و در اولین بازی تیم رئال مادرید، عبارت های همدردی و تسلیت از تلویزیون های ورزشگاه پخش شد و تماشاگران و بازیکنان برای همدردی با خانواده قربانیان حمله داعش، یک دقیقه سکوت کردند.

گروه تروریستی تکفیری داعش هفته گذشته، با حمله به رستوران طرفداران این تیم اسپانیایی در شهر بلد عراق، ۱۶ تن از آنان را به شهادت رسانده بود.

صدور این فتوا از سوی مفتی های عربستانی اگر چه به بهانه مبارزه با تشیع صورت گرفته است ولی در واقع حمایت علنی آنان از گروه تروریستی تکفیری داعش را نشان می دهد.

کد خبر : ۳۷۴۲۳۲