خبرگزاری کار ایران

برای بهبود انجام فرایند کار

فرایند کار در واحدهای گلخانه‌ای بازنگری شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۰۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر تسهیل موانع موجود بر سر راه توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه‌ای در استان تاکید کرد و گفت: دولت از متقاضیان سرمایه‌گذاری برای کشت محصولات گلخانه‌ای در جهت بالابردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه؛ «اسمعیل کریم زاده» در جلسه کمیته هماهنگی سایت‌های گلخانه‌ای استان آذربایجان غربی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهارکرد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه کشاورزی نوین، حرکت به سمت توسعه و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای است که با کمترین میزان آب، بیشترین میزان بازدهی و تولید محصول را در پی دارد.

کریم زاده افزود: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب بر بهره‌وری حداکثری از ظرفیت‌های داخلی تاکید دارد که حمایت جدی از کشت‌های متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در این راستا است.

کریم زاده بر لزوم بازنگری بهبود انجام فرایند کار در واحدهای گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران آب موجود و پتانسیل بالای تولید محصولات کشاورزی در استان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای مهمترین راهکار برون رفت از بحران کم آبی دریاچه ارومیه و کاهش خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در استان است.

وی ادامه داد: در این راستا باید افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در واحدهای گلخانه‌ای شناسایی و احصا شوند و موانع موجود برای تخصیص تسهیلات اعتباری و صدور مجوز برای این واحدها باید رفع شود.

این مقام مسئول افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، دستیابی به اهداف صادرات محصولات، متمرکز کردن کشت و تولید بیش از یک محصول در سال، کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش استفاده از نهاده‌ها و هزینه‌ها را نیز از دیگر مزایای کشت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز