خبرگزاری کار ایران

از اعتبارات صندوق توسعه ملی

عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی روستایی خراسان رضوی آغاز شد

با حضور استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می‌گیرد، در شهرستان رشتخوار آغاز شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رشیدیان که به شهرستان رشتخوار سفر کرده بود، با حضور در محل احداث مجتمع آبرسانی روستایی اسلام آباد در روستای احمدآباد بخش جنگل این شهرستان، کلنگ آغاز همزمان عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی را به زمین زد.

وی در این مراسم با اشاره به این که دولت یازدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه روستایی و به ویژه مناطق کم برخوردار دارد، اظهار کرد: باید برای ارتقای خدمت رسانی به روستاها تلاشی مضاعف کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: رسیدگی همه جانبه به روستاها، باعث ماندگاری و پایداری جمعیت و همچنین مهاجرت معکوس و حل معضل حاشیه نشینی خواهد شد.

رشیدیان گفت: یکی از چالش‌های جدی کشور و استان تامین منابع آب است و علی‌رغم بارندگی‌های اخیر همچنان با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف آب، مکانیزه کردن کشاورزی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب خوان‌داری از جمله راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی نیز در این مراسم از اختصاص یک هزار و 160 میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ساخت و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان خبر داد.

دانشگر گفت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای برای مجتمع‌های آب رسانی در کل کشور، 15 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته که سهم استان از این اعتبارات هزار و 160 میلیارد ریال است.

وی افزود: این اعتبارات که برای اولین بار در دولت یازدهم به مجتمع‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته، برای ساخت و تکمیل 43 مجتمع آب رسانی روستایی استان تخصیص داده شده که اتمام آنها، بیش از 520 هزار نفر در 724 روستای خراسان رضوی را از مزایای آن بهره‌مند می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، اتمام و تکمیل عملیات اجرایی 13 مجتمع آبرسانی روستایی که حدود 180 هزار نفر در 219 روستا را به جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و بهداشتی با بهترین استاندارد کمی و کیفی می‌افزاید را از دیگر نتایج اجرای این پروژه‌ها برشمرد که شاخص برخورداری مردم روستاهای استان از این نعمت الهی را به میزان 3.7 درصد افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین با اصلاح شبکه فرسوده آب شرب 38 روستا با حدود 30 هزار نفر جمعیت، کاهش هدررفت آب در این روستاها را نیز شاهد خواهیم بود.

دانشگر، کاهش 85 روستا با جمعیت نزدیک به 50 هزار نفر از روستاهایی که با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند را از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه‌ها برشمرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: اعتبار اجرای این پروژه‌ها از محل صندوق توسعه ملی و در راستای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در وزارت نیرو تامین شده است.

کد خبر : ۳۷۴۱۸۵