خبرگزاری کار ایران

در اظهارنظر اعضا مطرح شد؛

واکنش نمایندگان مجلس خبرگان به انتخابات هیات رییسه

اعضای مجلس خبرگان نظرشان در مورد انتخاب هیات رییسه در جلسه امروز را بیان کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری که با صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص اهمیت این مجلس گفت: این جلسه مهم‌ترین جلساتی است که چه در مجلس شورای اسلامی، چه در شورای نگهبان و چه در قوه قضاییه تشکیل می‌شود؛ چراکه توجهش به مسئله ولایت فقیه یعنی مهم‌ترین رکن از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله احمد جنتی افزود: اگر ولایت فقیه محکم باشد همه ارکان محکم می شود و اگر ولایت فقیه متزلزل شود همه ارکان نظام متزلزل می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع  باید گفت که هیچ نهادی با نهاد خبرگان قابل مقایسه نیست و هیچ مجلسی نیز با این مجلس قابل مقایسه نخواهد بود.

سیداحمد خاتمی: تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن اعضای مجلس خبرگان

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس قانون، انتخاب رهبر شایسته به هنگام بحران و مراقبت بر وجود شرایط مهم‌ترین مسئولیت اعضای  مجلس خبرگان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی در خصوص  مهم‌ترین مسئولیت مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشین خود با اعضای مجلس خبرگان بر مسئله انقلابی بودن و انقلابی ماندن اعضای خبرگان تاکید داشتند و امیدواریم همین امر نیز محقق شده باشد.

دری نجف‌آبادی: وظیفه اعضای خبرگان؛ پاسداری از هویت اسلامی و ولایی نظام اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان  باید روحیه انقلابی، زهد و آزادگی و تعهد اخلاقی و شرعی خود را به مبانی امام ، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و پاسداری از هویت عظیم انقلاب اسلامی در هر شرایطی حفظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی  در خصوص مهم‌ترین موضوعی که اعضای مجلس خبرگان باید به آن توجه داشته باشند افزود: با توجه به ملاقات پیشین اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و همچنین آنچه در پیام نورانی ایشان که امروز به اعضای خبرگان اعلام فرمودند و در جلسه امروز مجلس قرائت شد، اعضای خبرگان باید ضمن حفظ آمادگی صد درصدی، روحیه انقلابی، زهد و آزادگی و تعهد اخلاقی و شرعی خود را به مبانی امام ، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و پاسداری از هویت عظیم انقلاب اسلامی در هر شرایطی حفظ کنند.

وی اضافه کرد: اگر در هر صورتی لازم شود که اعضای خبرگان تصمیم گیری بکنند،‌ آن تصمیم باید مهم‌ترین ،‌ حساس ترین و ماندگارترین تصمیمی باشد که در تاریخ این ملت و کشور می تواند از یک سو از هویت اسلامی و ولایی نظام پاسداری کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از سوی دیگر این تصمیم باید از حقوق ملت، ‌استقلال ملت، استقلال جمهوری اسلامی ایران و خط سیاسی نه شرقی و نه غربی نظام ، مبارزه با استکبار، هویت انقلابی و اعتقادی و اخلاقی با همه وجود پاسداری کند. مجموعه این عوامل موجب اعتماد بیشتر ملت خواهد شد.

رییسی: مجلس خبرگان؛ مدلی موفق از حکومت

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری این نهاد را مدلی موفق از حکومت و نظام در مقابل مدعیان حکومتداری دانست و گفت: مجلس خبرگان توانسته است در دنیا حرف جدیدی ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با اشاره به محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص جایگاه مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی ایران ، تصریح کرد: ایشان تاکید کرده بودند که مجلس خبرگان رهبری جلوه مردم سالاری دینی است.

وی افزود: همچنین با توجه به اهمیت پیام ایشان و سخنانی که در آخرین ملاقات در دوره چهارم مجلس خبرگان خدمت ایشان رسیدیم مبنی بر این بود که توقع مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان رهبری این است که انقلابی بیندیشد و انقلابی نیز عمل کند.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: این دو نکته اساسی باید به عنوان محور و برنامه دوره پنجم مجلس خبرگان قابل توجه و اهمیت باشد.

محسنی گرکانی: مجلس خبرگان؛ عصاره فضلا و بزرگان کشور

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس عصاره همه فضلا، مجتهدان و بزرگان کشور است.

آیت الله احمد محسنی گرکانی با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان تصریح کرد: این مجلس نهاد تصمیم گیری درباره آینده و همچنین رهبری کشور است.  امیدواریم بتوانیم در آینده این خدمت را به سرانجام برسانیم و مایه امید مردم عزیزمان باشیم.

حسینی بوشهری: مجلس خبرگان در دنیا نظیر ندارد

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان در همه شرایط دارای اهمیت ویژه ای است ، گفت: این مجلس از مجالس مهمی است که در دنیا نظیر ندارد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، ولایت فقیه را ستون و خیمه انقلاب خواند و تصریح کرد: در حقیقت ولایت فقیه به شکلی خروجی مجلس خبرگان است.

وی رسالت اصلی این مجلس را تعیین ولی فقیه دانست و افزود: از آنجا که این مسئله با انتخاب مجلس خبرگان انجام می گیرد لذا همانطور که خود ولایت فقیه و ولی فقیه دارای جایگاه رفیعی است طبعاً مجلس خبرگان نیز به همان اعتبار دارای جایگاه و عظمت خواهد بود.

صدرالساداتی: مجلس خبرگان باید اساس انقلاب را در تصمیم‌گیری‌ها حفظ کند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انقلابی ماندن ، انقلابی فکر کردن و انقلابی تصمیم گرفتن خبرگان، گفت: این مجلس باید اساس انقلاب را در تصمیم گیری های خود حفظ کند.

سیدروح الله صدرالساداتی درخصوص جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: والاترین مسئولیت کشور که همان رهبر معظم انقلاب است در مجلس خبرگان رهبری تشخیص داده می شود که چه فردی برای این مقام لایق است.

جوان‌ترین عضو مجلس خبرگان پنجم خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص انقلابی ماندن ، انقلابی فکر کردن و انقلابی تصمیم گرفتن این مجلس تبدیل به تابلویی برای اعضای خبرگان شد.

محمدی اراکی: پیروی از مقام معظم رهبری به معنای پیروی از قانون اساسی است

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زبان ملت و نهاد قانون اساسی، در وجود مقام معظم رهبری جلوه گر شده است ، گفت: پیروی از مقام معظم رهبری به معنای پیروی از قانون اساسی و خواست ملت است.

آیت الله محسن محمدی اراکی حمایت از نهاد ولایت فقیه و اختیارات این نهاد را از مهمترین اولویت های مجلس خبرگان خواند و تصریح کرد: این نهاد باید بتواند وظایفی را که در قانون اساسی بر عهده دارد ، به خوبی انجام دهد. یکی از مهمترین شرایط تقویت نهاد رهبری این است که نهادهای حاکمیتی همگی تحت امر مقام ولایت باشند و از خطوط اصلی تعیین شده به وسیله مقام معظم رهبری تبعیت کنند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری سیاست های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری را از جمله خطوط اصلی این مسیر دانست و افزود: مدیریت کشور باید در عرصه های گوناگون سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی از این سیاست های کلی تبعیت کنند و به اجرای آن همت گمارند. امیدواریم مجلس خبرگان فعلی در اجرای این وظایف موفق باشد.

اسماعیلی: مجلس خبرگان؛ ضامن بقای مشروعیت جمهوری اسلامی

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری این مجلس را حلقه اتصال جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مجلس خبرگان رهبری ضامن بقای مشروعیت جمهوری اسلامی است.

محسن اسماعیلی این دلایل را نشان دهنده اولویت مجلس خبرگان رهبری خواند و تصریح کرد: این مجلس باید همیشه پشتیبان، حامی و مدافع رهبر معظم انقلاب باشد. ان‌شاءالله امور کشور نیز در مسیر صحیح و سالم خود ادامه یابد.

هاشمی رفسنجانی: انتخابات هیات رئیسه بسیار خوب برگزار شد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فضای وحدت و همدلی در نخستین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم گفت: انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان بسیار خوب برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره نخستین روز اجلاس خبرگان پنجم افزود: انتخابات در فضایی آرام، سریع و بدون هیچگونه مشاجره برگزار شد. ترکیب هیئت رئیسه نیز خیلی خوب است

کد خبر : ۳۷۴۱۵۹