خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

همکاری بین دانمارک و خراسان‌جنوبی در زمینه گیاهان دارویی فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۱۵۵

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: زمینه همکاری میان دانمارک و خراسان جنوبی در بخش فرآوری گیاهان دارویی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بیرجند، سید حسین خیریه ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی اگر با مشکل کمبود آب مواجه هستیم اما خورشید و گرمای خوبی داریم که این موضوع برای استفاده از انرژی‌های نو بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه در زمینه پرورش شتر شیری ارگانیک زمینه همکاری وجود دارد، گفت: زمینه همکاری میان دانمارک و خراسان جنوبی در بخش فرآوری گیاهان دارویی فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: خراسان جنوبی از کیفیت بهتری نسبت به محصولات کشور دانمارک برخوردار است و یکی از مزیت‌های خراسان جنوبی وجود گیاهان دارویی است که 108 هزار هکتار زیر کشت محصولات گیاهی و دارویی است.

خیریه با بیان اینکه 2 هزار تن  محصول گیاه دارویی از مراتع زیر کشت در استان به دست می‌آید گفت: بین کشور ایران و دانمارک در زمینه گیاهان دارویی فرصتی مناسب فراهم بوده تا فرآوری گیاهان دارویی را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه زمینه ارتباط بین خراسان جنوبی و کشور دانمارک برای داروی گیاهی فراهم است افزود: در بخش طیور و دام خراسان جنوبی از ظرفیت زیادی برخوردار بوده به گونه‌ای که سالانه 56 هزار تن گوشت سفید در استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه  70 درصد از گوشت سفید خراسان جنوبی باید صادر شود، اظهار داشت: به دنبال صنایع تبدیلی به روز هستیم و یکی از مسائلی که می‌توانیم با کشور دانمارک همکاری داشته باشیم، کشتارگاه دام و طیور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: کشتارگاه‌های موجود در ایران از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و برای صادرات به اروپا دچار مشکل است.

خیریه با اشاره به پرورش شتر در خراسان جنوبی افزود: پرورش شتر در استان ما رایج بوده و می‌تواند به عنوان تولید شیر شتر هم استفاده شود زیرا ما در خراسان جنوبی فضاهای مناسبی برای پرورش شتر داریم تا شیر شتر به صورت ارگانیک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دیگر صنایع تبدیلی تمایل داریم تا کارخانجات به روز رسانی شود، اظهار داشت: ما تمایل داریم در تکنولوژی‌های مختلف از کشور دانمارک استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ما دو کارخانه جوجه کشی به ظرفیت تولید 200 میلیون تن جوجه در سال و کارخانه دان به ظرفیت 700 تن داریم اما کشتارگاه نداریم که تاکنون مجوزهای لازم را دریافت کردیم تا در آینده نزدیک کشتارگاه را احداث کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز